Na mijn Baby 10 afgewerkt te hebben ben ik beginnen denken aan een nieuwe, geavanceerdere sequencer (minstens 2 x 16 steps).
De kern van de sequencers zal bestaan uit een CD4029 4 bit pressetable Up/Down counter verbonden met een CD4514 decoder die 4 CD4016 quad bilateral switches aanstuurt verbonden met een switching jack (als er een jack ingeplugd is komt dat signaal op de uitgang, anders komt de stuurspanning van een spanningsdeler erop)
Nu dacht ik dat het leuk zou zijn om de binaire uitgangen tussen de CD4029 en CD4514 naar het frontpaneel te brengen en te kunnen aanpassen in een soort analog computer.
Die zou ik opbouwen uit inverters (CD4069) / and poorten (CD4081) / or poorten (CD4071) / xor poorten (CD4030) / shift registers (CD4021 en/of CD4015) en 4 bit magnitude comparators (CD4063)
Hierdoor zou het mogelijk zijn allerlei semi random/chaotische sequences te maken.
De analog computer zal itt de rest van mijn modular met banaanstekkers werken, toch zou ik ook graag bv Lfo's van mijn modular gebruiken. Eén mogelijkheid is volgens mij het gebruik van Schmitt triggers maar een 4 bit analoog digitaal converter zou ook leuk zijn (alleen heb ik daarvoor nog geen gepaste=niet te moeilijke methode gevonden.
Nu heb ik nog enkele vragen voor ik mijn bestelling plaats:
1. Is dit mogelijk, maak ik nergens een denkfout?
2. Hoe zit het met het bufferen, beschermen van de IC's?
3. Mis ik nog een handige feature in de analoge computer? (die achteraf nog moeten toevoegen is niet gemakkelijk ...)
Alvast bedankt om dit even te lezen.