Paper Fox

reindp

myspace.com/paperfoxmusic
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en maak sinds enkele maanden mijn eigen muziekjes en geluidjes. Ik ben nog volop aan het leren en probeer op muziekfora mijn kennis te verbreden over elektronica en alles wat te maken heeft met zelf muziek maken/recorden/... Boeiend, zeeeeeeeeeeeer boeiend :) en vooral heel leuk!

De software en hardware die ik totnogtoe heb is de volgende:
Mac os x leopard met Cubase 4
Akoestische gitaar Fender CE303
Shure sm 57
Native instruments audiokontrol 1
Hard drive Maxtor 500 GB
Clavinova CLP-270 van Yamaha
Keyboardje Roland E28
Bas Ibanez SRX300
In bestelling en op komst (joepie *D): M-Audio UC33e en M-Audio Oxygen 8v2

Op deze website vind je wat nummers waar ik laatst aan gewerkt heb - www.myspace.com/paperfoxmusic.

Geef gerust jullie mening/tips,...

Thx en tot binnenkort!

Rein/Paper Fox

In Loved/Left vind ik de bas wat 'hard' klinken. Niet qua volume, maar de sound op zich... het mag mijns inziens wat voller, warmer. Daarnaast had ik persoonlijk wat reverb op de vocalen toegepast... ik mis dat vooral in 'Touch Me Now'. Maar verder klinkt het erg fijn.

In Loved/Left vind ik de bas wat 'hard' klinken. Niet qua volume, maar de sound op zich... het mag mijns inziens wat voller, warmer. Daarnaast had ik persoonlijk wat reverb op de vocalen toegepast... ik mis dat vooral in 'Touch Me Now'. Maar verder klinkt het erg fijn.
:D Dat is onmogelijk met die Ibanez.. Twee actieve humbuckers met actieve electronica. Dat kan gewoon niet zacht en rond klinken... (ik hem hem zelf o.a. ook, het is mijn standaard powerrock axe.. wel met andere electronica maar toch..) Het enige wat je nog kunt doen is het brug-element helemaal wegdraaien. Dan hou je het element tegen de nek aan over en die klinkt _iets_ rustiger.

Overigens vind ik het interessante muziek om naar te luisteren. Buiten de hokjes om, leuk!
Verder ben ik het met 8108139 Depths eens dat de vocalen wat meer presence kunnen krijgen. Hetzij door reverb, hetzij door een wat straffere compressie/hoger volume.

Hey! Bedankt voor de leuke feedback.
De bas is ingespeeld via cubase, volledig midi dus en geen audio. Klopt wel dat die soms wat hard staat, en ik pas dat zeker aan in mijn volgende versie van het nummer Loved/Left.
Mijn vocals zijn idd soms wat te stil, soms wat te weinig met fx bewerkt. Daar werk ik ook aan!

Binnenkort komt er een nieuw nummer online, in beetje gelijke stijl als Our Greenhouse.

Grz,
Rein/Paper Fox

Back