Z1 als soft-synth ?

wbe

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb pas de het nieue album van William Orbit gekocht (My oracle lives uptown).
Het valt mij op dat hij veel Korg Z1 heeft gebruikt.

In 1 van zijn interviews zegt hij dat hij alleen maar 2 MAC's heeft gebruikt voor het maken van dit laatste album.

Iemand enig idee of de Z1 ook als soft-synth bestaat? Mijn "harde" Z1 heb ik niet meer, maar ik mis wel de mooie soundjes.

Nee, die is er niet - en gaat er hoogstwaarschijnlijk ook niet meer komen, want de ontwerper van de algoritmes van de Z1 is helaas niet meer onder ons (meen ik gelezen te hebben).

Orbit's eerdere claims ("Ray of Light is helemaal met een Juno-106 gemaakt!!!111") zijn denk ik voornamelijk om de gearnerds op een verkeerd spoor te brengen, dus het verhaal van de Macs mag ook met een korrel zout genomen worden als je de Z1-presets vrijwel direct kunt herkennen.

Er zijn wel software physical modeling synths, waaronder Logic's "Sculpture" en enkele van de Applied Acoustics producten.

Een oude Mac met daarin een Korg Oasys PCI kaart misschien? Blijft een te gekke kaart!
Maar ik gok ook op hardware synths ernaast hoor, dus een gewonen ouwe vertrouwde Z1 die ook nog steeds waanzinnig is

Back