Kan geluid beter dan SF2 van std geluidskaart?

JohnVisser

Nieuwkomer
Hoi Forumleden,
Misschien een minimaal interessante vraag voor jullie, maar ik zit ermee.
Ik heb een PC met SB Audigy geluidskaart. (std soundbank)
Ik zing een klein beetje en heb binnenkort een uitvoering(kje) dus heb een begeleidingstrack bij TMFonline.com aangeschaft. Dit is kale midi instructie in allerlei formats voor GM,G2,G7,T2, etc. Voor de PC moet ik gebruik maken van GM anders klinken bepaalde instrumenten niet lekker.
Het geluid klinkt daarna niet bepaald realistisch. Ik kan bij deze club ook een vrij dure MP3 bestellen. Deze is dan geproduceerd met een Yamaha Tyros 3. Ik heb een sample gehoord, fantastisch! Violen, piano en slagwerk, net echt!
Vraag: Kan ik nou niet gebruik makend van een soft synth, VST, hoe dit ook moge heten, een soortgelijk realistisch geluid produceren via de PC? En hoe dan?
Vroeger wel eens geëxperimenteerd met Yamaha soft synth XG. Kent iemand deze nog? Is dit nog steeds wat? Ik heb begrepen dat deze niet meer ondersteund wordt voor XP? Ik zal wel dik achterlopen inmiddels!
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen? Gr John:o:

ASIO4all

en een sequencerprogramma die vst ondersteund en midi.

Dat kan ik begrijpen. Maar moet ik dan per instrument (128 toch!) een VST kiezen en deze dan zelf helemaal instellen? Of is er zoiets simpels als een hele rits aan vooraf ingestelde instrumenten in één keer?

Ik denk dat er in het programma 16 'tracks' zijn.
Nu weet ik niet hoeveel verstand je hebt van VST's en audioprogramma's als Cubase/Fruity Loops/Sonar etc..., maar je zou eens kunnen kijken naar de VST "Bandstand" van Native Instruments.
Deze VST fungeert als een midi-speler, maar dan met vele malen betere geluiden. Het is dan ook een download van bijna 4GB.

Succes!

Deze meneer zoekt gewoon een betere GM,T2,etc player voor in zijn PC zodat het bestand wat die heeft gekocht beter klinkt.

Zijn er geen sampler-vst's met de geluiden van de Tyros3??

Misschien kan deze link je helpen https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=817899&highlight=soundfont+player#post817899

Op het forum van KVRaudio vond ik ook enkele nuttige voorstellen:

Met Soniksynth en Wusik zou je goed in de buurt komen qua klanken.

Maar wat de Yamaha Tyros 3 zo goed maakt is de voorgeprogrammeerde accenten die
je te horen krijgt als je het modulatie-wiel gebruikt.

Mogelijk klinken je instrumenten, en je muziek, dus nog wat beter of realistischer als je wil, als de geschikte bron aan het modulatiewiel gekoppeld wordt.

Dit is de link naar de reacties op KVR: http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?p=3302143

Back