[Akai] presenteert... de MPC4000 !!

CraZ

..
Jawel hoor.. lang gewacht.. veel over gespeculeerd.. maar hij is er.. de MPC4000.

MPC4000-large.jpg

Belangrijkste specs:

• 24bit 96 Khz sampler (met Z96 engine)
  • Standaard 16Mb (max 512)
  • 4 Midi out (max. 64 kanalen Midi)
  • Groot display (320x240)
  • Uitgebreide grafische editmogelijkheden (details ken ik nog niet)
  • Gebalanceerde audio uitgangen
  • Wordclock in voor rock-solid sync
  • Dubbele 'note variation' slider voor realtime control
  • 4 Kanaals 56 bit effectenboard ingebouwd
  • Ingebouwde CD Recorder
  • Mogelijkheid tot audio-streaming vanaf harddisk

Zie ook http://www.akaipro.com .. al is daar niet zo ontzettend veel info te vinden.

Laatst gewijzigd:
oeioeioei, dat ziet er heel erg duur uit....wel mooi

-ingebouwde brander en harde schijf
-Project (.PRJ) files save all sequences, songs, samples, programs and multi's in a single file

Die monitor is toch zeker gewoon een pc met ak.sys?

Ik vind alleen 64 stemmen (32 op 96 Khz) niet echt bijzonder veel.

Dat scherm...

Dat scherm...

Jup.. da's AK.sys.. alleen de MPC3000 had ooit een aansluiting voor een externe monitor. Wat ik ook mis is FireWire.. USB is veel te langzaam om binnen afzienbare tijd 512 MB over te pompen..

Grappig. Hij is ongeveer 2 keer zo groot als de PC die ernaast staat. En er zit een ventilator in. En 'n cd-brander. En USB... Wacht eens even... Het is gewoon 'n PC met 'n heel klein monochroom monitortje! Oh, gelukkig, je kan er ook 'n gewone PC-monitor aan hangen... Daar heb je dan alleen wel 'n tweede PC voor nodig...

Het is een schoonheid!

Er staat overigens niet bij of het USB 1.1 of 2.0 is (scheelt nl. een factor 10 qua snelheid) Maar gelukkig werkt SCSI ook nog.

Maar eh, Gaston, wat mag dat grapje kosten?

Zekers te weten dan ik hem wil gaan voelen op de Messe! :)

mmm..maar 4 draaiknoppies en 2 sliders......wat wel vet is is de ingebouwde IDE harddisk.....ben benieuwd wat dit geintje gaat kosten, minstens 6 mille denk ik..

olaf

Over PC's gesproken met ingebouwde branders; hier is de Triton Studio:

Triton-Studio-small.jpg

The optional internal CD-R/W drive (CDRW-1x8) can be used to burn final audio files of your sequenced music, which can be played directly on most audio players. The drive can also be used to save data, providing affordable removable storage and the ability to export sample and data files for use on a computer.

waarschijnlijk toch wat duurder...

waarschijnlijk toch wat duurder...

Net iemand gesproken die op NAMM was... MPC4000 staat voor $4000 adviesprijs, zo schijnt... hoe kom jij aan dat bedrag Bambam? Ach, zal binnen de kortste keren toch wel dalen denk.

:{

PS, heb je bepaalde rechten nodig om hier een nieuw onderwerp te starten? Probeerde dit gisteren namelijk zelf tot twee keer toe maar nada verschijnen..

Blijft een mooie bak..

Dscf0116.jpg

Back