Analogue Solutions EG-1 snelheid opdrijven

2206

www.florisvanhoof.com
mijn envelope generator gaat trager dan voor mij nodig is.
het snelst is juist audio (lage brom) en op zijn traagst blijft ie minuten lang hangen. hij mag best wat sneller zodat hij niet meer zo lang blijft hangen en wat hoger gaat klinken in audio mode.

hier is de beschrijving
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/eg02.htm
(maar ook de eg's vd synths van analogue solutions zullen hierop lijken)

algemene ervaring met deze envelope generator (die volgens mij ook in de andere analogue solutions synths zit) is ook zeer welkom. gaat die bij iedereen zo traag? en volgt de led mooi de envelop of blijft ie wat aan (zoals bij mij)

vandaar dat ik denk dat er iets anders moet afgesteld of gemodificeerd worden (maar wat?) of dat ik iets niet snap.

Ach idd ik was pas ook verbaasd over de geluiden die m'n MF-102 produceerde toen ik hem in mijn MXR flanger stak. Maar wat bleek ik had de LFO out in mijn flanger geprikt. Die zit naast de audio out.

aangesloten hoe analogue solutions het gezegd heeft (maar ide is nu op vakantie) nl
+12v door 10k weerstand langs een knop naar trigger in.
wat er uit de eg komt gaat naar cv ingangen van vca of vcf of audio ingangen als de cycli het snelst gaan.

niemand verder een idee? r moeten hier toch mensen zijn met zo'n vostok of iets anders, hoe gaan de envelopes daar? (maw hoe moeten de knoppen staan voor snel te oscilleren en hoe hoog gaan die ongeveer?)

envelop is meestal maar 1 cyclus die d.m.v een gate oig getriggerd wordt.
ik snap nie echt wat je bedoelt... snelle envelope of bedoel je LFO , en wil je die in audiorange hebben zoals een oscillator?

edit: of kan jouw envelope loopen?

ja, hij loopt kan dus zowel env als lfo als audio
wel handig dacht ik, mar nu is ie vrij traag
staat meer uitleg bij de link.

Back