JJ Sequencer, laad mpc files.

sander

_
Van de maker van het alternative MPC besturingssysteem is er nu een beta versie uit van een sequencer voor je computer waar je mpc programs (incl samples) en sequences kan laden en dus op je computer editen en opslaan.

sam5.jpg

http://www7b.biglobe.ne.jp/~jj_soft/

Leuk, maar ja een MPC gebruik je toch om de computer niet aan te hoeven zetten dacht ik. Als je op de PC ingewikkelde shit kunt programmeren en dat dan weer makkelijk in de MPC kunt zetten is dat wel nuttig. Maar verder niet meer dan leuk natuurlijk.

Je zou verwachten dat die JJ door de jaren heen wel meer samples in huis zou hebben gehaald dan alleen die AKAI demo geluiden, toch?

Vet. Ziet er i.i.g. beter uit als bluebox. Hoop dat t lekker programs maken is op deze manier.
Vindt t op de mpc zelf een hels karwei nl. :verkoght:

About JJ-Sequencer

It is a beginner-oriented easy sequencer.
As for a file name, only English corresponds.
There are not a filter, an effect, etc.
EXCLUSIVE data cannot be used.
A track is to 1-16.
A beta version does not have a save function.
The play in WAV is incomplete.

PC Hardware Requirements

CPU: Recommended Pentium III 1.0GHz or higher
RAM: Recommended 1GB
Display: 1280X1024 or higher

Het draait lekker licht, maar als ik er op termijn voor moet gaan betalen, zie ik de meerwaarde er niet van. Alleen voor MPC500 gebruikers zie ik direct voordelen (1000% meer display).

Ik heb juist de MPC 1000 gekocht om meer on-the-fly sequences op te kunnen nemen met het gebruik van vergelijkbare software zou ik dat voordeel juist weer teniet doen.

Is dus echt alleen om squences mee te programmeren. ;{
Doe loos. gemiste kans IMHO.
:kont::stupid

Ik verwacht wel meer functies in een definitieve release, maar dan zal er ook een prijskaartje aan hangen JJ kennende ;)

Voor niets rijst de zon. :D

samba bij???????????????????? LOL

Ben wel nieuwsgierig naar de beoogde doelgroep. MPC-users zullen naar mijn mening vasthouden aan de hardware.

Misschien als vst(i) plugin voor een DAW of via ReWire?

Back