[minimal techno] Alternate Gothic - Bodyclash

forcesupreme

links hangend lid
Deze track is wel ff iets anders als mijn vorige track In Control, die wat meer dansvloer gericht was en meer percussie georienteerd.
Deze track is wel even techno als de vorige maar dan in een Minimale electro achtige stijl met lekker psychedelische tunes, en droge beats die toch degelijk pompen naar mijn weten :P. Vandaar dat ik deze ook onder een andere naam heb "uitgebracht". Deze naam wil ik overigens voor al mijn diepere en alternatieve dance tracks gaan gebruiken.

Een beetje geinspireerd door tracks van de jongens van Kanzeleramt en International Deejay Gigolos heb ik deze track gemaakt mbv. Renoise en de Native FM7.

Ben benieuwd wat jullie van deze track vinden, mijn vorige track was best goed in smaak gevallen *D en daarmee ben ik op het moment bezig hem helemaal perfect te maken om binnnekort op te sturen met 2 remixes. (die waarschijnlijk door andere leden van dit forum worden gemaakt (zie vorige thread van In control).

:walker: click!

Enjoy! en laat me weten wat je ervan vind, en wat er beter moet!

tot drie minuten vind ik 'm heel fijn. Daarna had er van mij iets meer (andere?) variatie ingemogen. FM synthese blijft toch leuk... ;)

yo !

Net als bij die vorige track vond ik dat het technogeluidje een hele lichte echt HELE lichte phasereffect mocht hebben. Hij blijft naar mijn mening steeds hetzelfde, maar het is wel een heel vet geluid, à la Steve Stoll. En dat is de man van de minimale techno, dus daar zit je goed. maar, wat ik bedoel is: dat het geluidje wel iets meer leven in zich mag hebben. Als je platen van Steve Stoll (en Speedy J trouwens ook) luisterd, dan hoor je vaak 1 simpel geluidje wat telkens iets veranderd. Of het wordt langer of korter of er wordt met de toon gefucked. (kan ff geen betere woordkeuze vinden)

iig: dat is wat ik nog mis:

Verder:

de bass: erg lekker, lekker duister.
de riots: waren weer verscheurend ! fantastisch !

voor de rest: ik ga weer thuis verder luisteren, ben nu op me werk.

Vet :dj:

Ik hoor zeker de kanzeleramt invloeden, erg goed! Ik vind het helemaal niet saai gearrangeerd, integendeel. Jammer dat hij vanaf rond 2:16 wel heel erg schel gaat klinken, iets zachter er in mixen en misschien minder reverb op dat stuk.

Origineel geplaatst door AOR
yo !

Net als bij die vorige track vond ik dat het technogeluidje een hele lichte echt HELE lichte phasereffect mocht hebben. Hij blijft naar mijn mening steeds hetzelfde, maar het is wel een heel vet geluid, à la Steve Stoll. En dat is de man van de minimale techno, dus daar zit je goed. maar, wat ik bedoel is: dat het geluidje wel iets meer leven in zich mag hebben. Als je platen van Steve Stoll (en Speedy J trouwens ook) luisterd, dan hoor je vaak 1 simpel geluidje wat telkens iets veranderd. Of het wordt langer of korter of er wordt met de toon gefucked. (kan ff geen betere woordkeuze vinden)

iig: dat is wat ik nog mis:

Verder:

de bass: erg lekker, lekker duister.
de riots: waren weer verscheurend ! fantastisch !

voor de rest: ik ga weer thuis verder luisteren, ben nu op me werk.

Bedankt voor je reactie! Ik miste ook iets in het geluid maar wat... Phase effect? ik denk niet dat dat erg veel toevoegt maar je kunt mischien een voorbeeld nummer noemen van Speedy of Steve? ik er nl. wel een stel platen en cd's van. Of je kan me een stukje sturen!? :P

klinkt zekers niet verkeerd.
Alleen zit ik tevergeefs te wachten tot de bassline echt erin komt... vind die een beetje onderdrukt. En misschien nog links en rechts wat spacey geluidjes toevoegen. En zelf zou ik er een schelle open hihat inproppen.

Ja de compressor onderdrukt de bass een beetje wanneer de sound wat feller word... Toch nog 's iets op verzinnen!
iig bedankt voor je reactie :) !

Cool!

Klinkt goed, zit lekker in elkaar alleen ben ik het met andere eens dat de
compressor wel wat meer output mag hebben waarmee de drums wat meer naar
voren komen.

Jeffrey

ik vind die onderdrukte bass juist het mooie... anders wordt het denk te beukerig... nu is het mooi subtiel

Origineel geplaatst door Snah
ik vind die onderdrukte bass juist het mooie... anders wordt het denk te beukerig... nu is het mooi subtiel

Ja het mooie van de compressie is dat het geheel wel wat natuurlijker klinkt, maar soms moeten zo wel bepaalde frequenties plaats maken voor de andere die er dan harder bij komt.

ik vind het zelf altijd mooi bij techno als de bass niet op de voorgrond ligt... hey maar doe jij ook live??
ik heb de rest van je mp3's geluisterd... top:biertje:

Origineel geplaatst door Snah
ik vind het zelf altijd mooi bij techno als de bass niet op de voorgrond ligt... hey maar doe jij ook live??
ik heb de rest van je mp3's geluisterd... top:biertje:

Nee, ik draai wel (als Dj) maar live doe ik niets. Het is me wel een paar keer eerder gevraagd... Ik voel me vereerd! Bedankt!

Back