Absynth in Fruityloops 3.55

DjJonathan

Nieuwkomer
hey...

Ik vroeg me effe af hoe ik absynth 1.3 in mijn playlist kan zetten. (zodat ik zeg maar in songmode kan aangeven wanneer hij gaat spelen ensow...)

Ik kan hem nu alleen vanuit "insert channel" kiezen, waardoor hij dus niet in mijn playlist komt.

Iemand enige tips?:confused:

Check het plaatje...dat kan ik nu alleen doen om hem erin te krijgen =(

Attachments

• fruity1.jpg
    fruity1.jpg
    34,8 KB · Bekeken: 141
Ik denk dat je niet helemaal doorhebt/in de war bent met de playlist. In de playlist zet je 'blokjes' neer die aangeven wanneer een bepaalde pattern afgespeeld moet worden en wanneer niet.
Als je wilt dat Absynth afgespeeld gaat worden in song mode dan moet je eerst "Insert Channel" -> Absynth doen. Vervolgens kun je dan de melodieen etc. programmeren in de pattern. In de playlist zie je in welk pattern je bezig bent, deze is dan volgens mij opgelicht. Vervolgens zet je overal waar je Absynth af wilt laten spelen zo'n leuk gekleurd blokje neer.
Een tip: kijk eens naar de bijgeleverde demosongs bij Fruityloops en kijk hoe deze in elkaar zitten (playlist en patterns)

Vervolgens zet je overal waar je Absynth af wilt laten spelen zo'n leuk gekleurd blokje neer.

Denk eraan dat als je melodie in de pianoroll langer als het pattern dat hijn in de playlist blijft spelen ook als hij het gekleurde blokje voorbij is. Als je gelijk een blokje erachter aanzet dan speelt hij alleen het eerste gedeelte, de lengte van een pattern, afspelen. En inderdaad ga eerst een paar demo0songs ontleden om te kijken hoe de fruitmand werkt. 8D

hmm ik heb de handleiding eigenlijk niet 1x geopend hehe. dat geeft al wel aan hoe makkelijk fruityloops te begrijpen is als je gewoon naar de voorbeelden kijkt en zelf experimenteerd.

Back