hallo en help

bongholio

abcd.z
hallo ik ben nieuw hier en ben bezig met het leren van keyboard/piano spelen, tegenlijk neem ik het een en ander op.
nu heb ik van dit forum al het een en ander doorzocht, en heb de site voor de ASIO driver hiervandaan, heb hem geinstalleerd, en mijn latency probleem is opgelost.

ik heb 2 tot 3 jaar met fruityloops gewerkt en ben nu een half jaar bezig met reason.
heb kort geleden een M-audio keystation gehaald en aangesloten. ben nu meer aan het Leren spelen van een keyboard en wil meer weten van opnemen enz..

maar nu lijkt het mij cool om tussen het keyboard en reason nog een Roland SH-32 synthesizer te zetten... aleen ik krijg geen gehoor van mijn keyboard naar de comp met de roland synth ertussen.
kan het zijn dat ik totaal verkeerd bezig ben?

elke hulp is welkom. ik weet dat dit een goed georganiseerd forum is

groeten Tom

Hoe heb je het precies aangesloten, welk midikabeltje gaat in welk midi i/o? Heb je bv wel een midiinterface naar je pc toe? (neem aan van wel anders werkte het eerst ook niet) etc :)

Welkom trouwens.

WELKOM!
copy_of_db_beavis_cornholio1_7144.gif

ik heb echt nog te weinig kennis over computers en hoe alles werkt wat je erop aansluit, om alle details van het probleem te geven

nee als het goed is heb ik geen interface. ik heb mijn keystation voor me staan, het gaat usb gestuurd in plaats van midi ( hoewel dit toch hetzelfde is dacht ik).
de kabel gaat rechtstreeks vanaf het keyboard naar een usb poort in de pc. ik stel het een en ander in bij reason, en het werkt. heb zowat zero latency.. dit werkt goed.

nu dacht ik hier aan: ik heb een keystation, dus geen keyboard. erkomt geen enkel geluid uit dit ding, dus moet het zo zijn dat als ik een toets aansla, hij een signaal van de toonhooghte verzend naar reason en hij zet hem weer om in het geluid dat ik aanklik bij reason.
is het dan niet zo dat het dan gewoon niet gaat werken met mijn synth ertussen? omdat hij de signalen gewoon niet kan doorsturen?

ik voel me echt een verdwaalde vis op dit gebied en zou graag meer weten.
help mijn

Back