[Hardstyle] Siebzehn - Saevio

Siebzehn

rookt niet meer!
Een nieuwe track, heb al een keer een snippet gepost bij ''varierende hardstyle bassdrum''. Ik heb hem maar uitgewerkt.

Saevio betekend ''storm'' in het latijns, komt door de vocal die het heeft over sneeuw. Gevonden op internet.

gemaakt met FL7 en een hoop vst's.

Afgemixed met Izotope Ozone 3

smakelijk! :W

http://www.speedyshare.com/112229554.html

ik vind hem lekker dik! de mix kan nog wat opener hier en daar denk ik, hij zit voor mn gevoel soms wat dicht.

maareh, waar heb je die zangsample vandaan? daar heb ik ook wel oren naar... :)

Ben niet echt van de hardstyle maar dit klinkt wel lekker. Heb wel meer tracks van je geluisterd en je moet echt eens wat demo's rond gaan sturen naar labels.

Een kleine opmerking. De laagste bass als die kick van toonhoogte veranderd vind ik wat te laag en daardoor langzaam klinken. Haalt een beetje de vaart uit de track.

Klinkt idd lekker, dat laag is misschien idd te laag of te veel gedistort.

Intro begint lekker met vage sounds je vindt hier een lekker combi in en hierdoor zit er al een lekkere vaart in je track.
Vind je break wel nogal droog, wellicht wat ondersteuning bij de vocals?
Strings/pads er mischien bij, en de vocals wellicht nog wat fxen.
Melodie is lekker catchy en blijft goed hangen, geld voor de synth ook.
Opbouwing naar je climax is mischien nogal cliche maar het moet maar. :P

Punch kan mischien nog wat lomper, maar dat is meer persoonlijke smaak.
Wanneer je melodie voor de 2de keer opkomt had je wel wat variatie in je melodie kunnen laten gebeuren, maakt het net wat interessanter en spannender.
Zelfde geld voor je sounds in de outro, die hebben nu precies hetzelfde loopje als in je intro.
Je maakt het al een stuk interessanter als je daar net een kleine afwisseling in brengt.

Moet zeggen over het geheel best een toffe track, ook een eigen stijl wat tegenwoordig al moeilijk te zoeken is in de hs.

Grtz Wouter!

dank dank, ja ik heb voor de break express gekozen voor het wat leeg laten van het geheel; is eens wat anders :D. Mijn andere tracks bevatten allemaal dat gepad en gestring enzo..

Het outro heb ik ook simpel gelaten, want ik merk dat wanneer ik ga inmixen met een ander nummer dat het nogal eens wringt met dat 1/4 en 1/6 maat. Nu kan ik vlug overmixen zonder dat er teveel poespas doorheen klinkt.

Dat van de 2e climax zit wel iets in! Ik zal eens kijken of ik het nog ga veranderen.

Bedankt voor de reacties alvast ;)

gijs, wat bedoel je precies met ''de mix nog opener''?

Ik had het idee dat de geluiden soms niet helemaal de vrijheid krijgen. Sorry als ik niet de juiste termen kan gebruiken, vertel het meestal vrij beeldend of hoe het voor mij voelt.

Back