help, virus record niet in men nuendo!!..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

hazaxor

Nieuwkomer
hey beste mensen! :)

ik heb dus sinds een paar dagen een access virus C gekocht en sluit deze dus als volgt aan (op men m-audio fast track pro) : dus

midi out vn de m-audio in de midi input vn de virus

en dan

de midi out of midi (thru) gaat naar de midi in vn de soundcard..

ik zet deze dingen actief op men midi channel en druk de record button en alles in maar toch neemt men nuendo (cubase) het audio spoor niet op!

help me aub want ben al dagen wanhopig aan het zoeken naar een oplossing!

alvast bedankt,

groeten flex

Knappe jongen als jij audio door een midikabel weet te persen.
Je moet even 2 dingen uit elkaar halen:
- MIDI. DIt is de communicatiestandaard tussen electronische muziekinstrumenten. Zo kun je door midinoten via midi in een sequencer 'op te nemen', de sequencer later gebruiken om diezelfde melodie op de synth af te laten spelen. Zo kun je bv. meedere loopjes tegelijk afspelen zonder dat je extra handen aan moet laten zetten. 'Opnemen' betekent hier data opnemen en niet audio. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_Instrument_Digital_Interface
- Audio. Het daadwerkelijke geluid dat uit je Virus komt. Wil je dat dit op de computer opgenomen wordt, dan moet je 1 of meerdere audio outputs verbinden met audio inputs op je geluidskaart. OP die manier kun je naast MIDI-data ook geluid opnemen (de klassieke definitie van 'opnemen' als het ware).

Succes!

Nog knappere jongen die niet het verschil weet tussen midi en audio (da's opzich helemaal niet erg) maar dan wel nuendo gebruikt. :confused:

Zit er tegenwoordig een light versie bij m-audio kaarten ofzo?

Bericht door een moderator:
bewijs me maar eens eerst met een foto van de doos en een krant van vandaag dat dit een legale versie is. met het gegeven advies kun je vooruit, maar illegale software betekent zelf uitvinden wat er mis is.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back