handleiding Elka X 705

carla

Nieuwkomer
hallo, ik heb sinds een paar maandjes een Elka X 705 gekocht, prachtig instrument maar heb er geen handleiding bij gekregen, heb nog veel niet uit kunnen vinden uit mezelf, dus mijn vraag.. is er iemand in het bezit van zo'n handleiding?
alvast bedankt :okdan:

Bericht door een moderator:
Verplaats naar juiste subforum en titel verduidelijkt. :)

oke alles doet het. behalve de Ritmesectie.. de lampjes branden maar krijg er geen geluid uit. wie weet hier meer van?
groet carla

15 jaar bumpje! De service manual van de 705 vind je tegenwoordig overal, maar heeft iemand de user manual?

Ik heb ff gezocht, maar een user manual? (uit 1978?)
Die zijn bijna niet te vinden, het enige wat ik kon vinden was dit:
maar dat wilde je niet hebben dacht ik...

Die drum sectie is waarschijnlijk aan slijtage toe en is dus misschien defect.
dat moet dus hersteld of zelfs vervangen worden.

Wat heb je er voor betaald, 2 a 3 honderd euro ongeveer?

Die met de kapotte drums is iemand uit 2009. De mijne werkt. Tenminste, voor de verhuis toch, ik moet hem hier nog aansluiten.

Die VST manual covert een deel van de originele, maar niet alles. Er staat bv niet het verschil in uitgelegd tussen de "key" en "start" knoppen linksboven.

tussen de "key" en "start" knoppen linksboven.
Weet ik ook niet, Start? (start) en loop?(key)

Ik weet wel dat er een plugin 😱:D op de markt is...
Voor 50 euro kun je gaan Jarregen...(ofzoiets);)

Start en Key lijken me twee manieren om de drumbox te starten, maar voor zover ik op Youtube kon zien gaat hij bij "start" beginnen zodra je op het klavier drukt. Dus wat "key" dan betekent...misschien die schakelaars in het zwelpedaal?

Dat zou wel fancy zijn. We gaan het meemaken eens ik het ding aangesloten heb. En dat is pas na de rest van de studio...

Laatst gewijzigd:
En nu weet ik dus ook het verschil tussen start en key:

start = begeleiding begint zodra je een akkoord op het onderklavier speelt en loopt continu door vanaf dan.
key = begeleiding loopt alleen maar zolang je een akkoord op het onderklavier speelt, en stopt zodra je het lost.

Back