Nord Stage EX OS V5.1 update

VintageWorks

Ouwe rot
Ik lees net op www.clavia.se dat er een nieuwe update is voor de NS EX:

We have received a few reports about an issue in the new 5.1 version, which unfortunately means that this update is not available at the moment. The issue can cause the transfer of pianos to stop and then result in corrupted data in the Piano partition. Should you experience this, formatting the Piano partition with the Sound Manager and reloading the pianos will bring the Stage EX back to normal again. We are working on a solution and a new update will appear shortly. We are very sorry for any inconvenience this may have caused you.

The Nord Stage EX will soon been updated to OS version 5.1x, an important update that adds several new exciting features, such as:
• String Resonance – this feature can together with a selection of new acoustic piano sounds recreate the wonderful acoustic phenomenon that occurs inside the body of a piano.
• Piano Unison – will slightly detune the piano. Use this to to create really great honky-tonk pianos.
• The Extern Section has been augmented with a new MIDI Mode selection - Global or Program.
• Another addition to the Extern section is the possibility to use a complete Bank Select procedure with both CC00 and CC32 values.
• A bug in the Farfisa organ where certain selections could cause it to clip has been fixed.
• The Clavinet is now displayed as one file/unit in the Manager, instead of four and will be shown as A. B. C and D in the Type LED on the unit.

Wat zeggen jullie: deze installeren of wachten op de verbeterde versie? Verder zijn er nieuwe geluiden bijgekomen in de Piano Library. Hoe is jullie mening hierover? Al mensen die ze hebben geinstalleerd?

Hmm, ik heb het nog eens gelezen en zie dat deze update niet verkrijgbaar is op het moment wegens wat fouten. Maar over het algemeen ziet het er goed uit toch? Ben benieuwd naar de String Resonance functie.

Zeer vreemd dat ze hier een onderscheid maken tussen Classic en EX. Onbegrijpelijk aangezien er altijd beweerd werd dat de twee identiek waren buiten uiterlijk en geheugen, én OS-en gelijklopend zouden zijn.

Met de release van de nieuwe buffetpiano, loop ik eigenlijk wél tegen de limiet van het intern geheugen aan... Jammer genoeg.

Ik heb er eigenlijk altijd wel rekening mee gehouden dat ze voor de EX met 'nieuwe' functies zouden komen en dat die dan niet zouden kunnen worden geinstalleerd op de Classic wegens het gebrek aan intern geheugen.

Ik heb er eigenlijk altijd wel rekening mee gehouden dat ze voor de EX met 'nieuwe' functies zouden komen en dat die dan niet zouden kunnen worden geinstalleerd op de Classic wegens het gebrek aan intern geheugen.

De String Resonance Functie is er bij mijn weten geen die afhangt van het gebrek aan intern geheugen, aangezien je gewoon de XLR piano's kan laden op de Stage Classic ZONDER de SR functionaliteit.

Back