VON HAULSHOVEN
Serieus
Ik zie dat je in 2009 11 albums hebt uitgebracht. Dat is heel erg veel. Het zijn allemaal van die tangerine dream dreutel nummers. Niks mis mee in principe, maar meestal is dat heel simpel te maken spul. Ja, en als je die lfo's en zo dan even een half uurtje laat doorreutelen, dan zit je met twee of drie liedjes zo weer op een heel album. Dat gaat best snel. Snap ik wel hoor.
Maar als consument zie ik een artiest die elke maand een album uitbrengt. "die zal dan wel niet zoveel tijd aan zijn muziek besteden" denk ik dan. Ik denk dat ik dan gelijk heb. Ik vind mezelf aardig productief, maar verder dan anderhalf album per jaar en wat remixen kom ik niet. En dan werk ik er bij tijden best hard aan.
Kan je niet gewoon lekker een half jaar gaan prutten, en een enorm goeie CD maken met gelaagde composities met veel wendingen en zo? Ik moet altijd steeds denken aan een opmerking die ik eens las van een recensent die eens een Tangerine Dream CD moest bespreken: "De heren hebben weer een nieuw geluid ontdekt in hun synthesizers, en dan moet er natuurlijk meteen een conceptalbum komen". Dat is niet een kant die je op wil denk ik dan.