polysix reparatie omgeving Gent

emiliano

Stamgast
ik zoek iemand die mijn polysix omgeving Gent (Oost-Vlaanderen) kan repareren. Waarschijnlijk vervangen van de batterij - blijkt na het lezen van berichten op het forum niet zo heel moeilijk te zijn - maar ben een absolute beginner en ken niks van elektronica. Waar zijn die batterijen trouwens te vinden?

Dus mochten jullie iemand omgeving Gent kennen die me graag helpen...

Alvast dank!

Vergeet niet je printplaat schoon te maken en een goed soldeer boutje te pakken.. ;]

hahaha
En je handen te wassen voor het wassen van de printplaat. Wel handschoenen aantrekken na het handen wassen... :P

Als je gaat solderen neem een soldeerbout met een maximaal van 20 wat en niet meer !
Staat allemaal op de site.

ik zoek iemand die mijn polysix omgeving Gent (Oost-Vlaanderen) kan repareren. Waarschijnlijk vervangen van de batterij - blijkt na het lezen van berichten op het forum niet zo heel moeilijk te zijn - maar ben een absolute beginner en ken niks van elektronica. Waar zijn die batterijen trouwens te vinden?

Dus mochten jullie iemand omgeving Gent kennen die me graag helpen...

Alvast dank!

Trouwens heb je wel eerst op het forum gezocht, voor je dit bericht had gepost.. Het forum staat vol met informatie over de batterij lek.

O ja :

Synth doctor

Saint Eric

SYNTHREPAIR

Ik weet niet wie zegt dat het eenvoudig is maar zodra er veel printbeschadiging is dan ben je nog lang niet klaar.
Er moeten dan één of twee ic's worden verwijderd, heel veel printbanen moeten worden hersteld en die twee ic's moeten moeten worden vervangen door nieuwe.
Verder natuurlijk de batterij zelf vervangen. Dat is nog het makkelijkste.
Enneh,...maar hopen dat de CPU het niet heeft begeven.
Overigens heb ik die wel op voorraad liggen.

Back