afgebroken toets Nord Modular Keys

ditmer

Ouwe rot
één van de keys van mijn Nord Modular is aan de onderkant afgebroken. Ik heb het afgebroken stukje nog en wil het er weer aan vast lijmen. De toets werkt verder nog prima; het is meer een cosmetische kwestie.
Ik heb geprobeerd het bovenste gedeelte van het onderste gedeelte van mijn Modular van elkaar te scheiden door de schroefjes aan de zijkant en achterkant te verwijderen. Als ik alle schroeven heb verwijderd kan ik wel het linker gedeelte loshalen (zo heb ik het stukje weer uit de synth gekregen), maar de rechterkant blijft klemmen. Voordat ik met geweld ook de rechterkant los haal leek het mij verstandig hier eens na te vragen of iemand weet of ik nog iets anders moet doen.
Graag advies dus of kan ik hem beter wegbrengen naar iemand die er meer verstand van heeft (in de buurt van Arnhem)?

Attachments

• broken key.jpg
    broken key.jpg
    520,3 KB · Bekeken: 94
  • screws.jpg
    screws.jpg
    86,8 KB · Bekeken: 74
Ik heb lang nagedacht over dit probleem en ben tot de conclusie gekomen, dat...
er nog één schroefje aan de onderkant zit! Dat zit dus rechts onder.
Maar nu komt het probleem: als je de synth omdraait, dan zit het plots links! Om verwarring te voorkomen zou ik willen voorstellen de synth 'achterover vallend' om te draaien, dan zit het schroefje toch rechts, hoewel op z'n kop, maar daar hebben schroeven geen last van... :D

Verder, en nu even serieus, zou ik die schoeven aan de achterzijde van de zijkant, met die witte ringetjes, alleen wat losser draaien. Die werken dan als scharnieren en de draden tussen moederbord en de bovenkant (rood) komen niet strak te staan.

Kijk ook even hier http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?t=29716

Wout

Hé Wout, bedankt!
Ik dacht al dat ik een schroefje vergeten was; 'k heb hem inmiddels gevonden.
En nu weet ik ook waarom die achterste schroefjes aan de zijkant zo'n wit ringetje hebben.

Back