Yamaha RS7000 aficionados...

Nou dat blief ik wel. En dan ook 1tje voor m'n A3000 als het kan! ;)

edit: pwaa, toch wel erg prijzig allemaal voor wat in essentie een SCSI harddrive is.

Met die interne SSDrive hoef je niet te Hot-Swappen,en die wordt ook ingeschakeld wanneer je je RS aanzet.

Met die Externe Drive moet je zo te lezen,je Sampler en je Drive eerst uitzetten
voor je een kaartje kan wisselen...

Onhandig tijdens een gig of opnames,....en je zit nog steeds met kaartjes
te hannessen...,

Alhoewel,als je tijdens een pauze een pint of wat pakt kan je ook een SM-kaartje wisselen,

Misschien is het ook meer iets voor de doorgaanders op langdurige ....whatever...:)

Laatst gewijzigd:
Tja ...ik ga nu wat anders doen...:biertje:

Laatst gewijzigd:
Hot swappen kun je niet doen en ik heb liever een externe die ik naar keuze op al m'n scsi apparatuur kan gebruiken ipv in een vaste dure ingebouwde voor 1 apparaat.

Met een cardreader kun je tenminste nog wisselen zonder het hele ding te moeten open schroeven. Beetje hannessen voor 1/4 van de prijs, doe mij dan maar hannessen.

En of je nou 1 of twee apparaten aan zet. Via een stekkerdoos met schakelaar en start het ook mee op ;)

Enige pluspunt is wat slik da relic in de thread zegt de snelheid van schakelen van card naar scsi. Mijn RS7000 doet dat met zip of cdrom razendsnel maar met CF card is dat afwachten.

En optreden doe ik niet, maar zou ik dat wel doen dan bouwde ik me een flightcase waar de drive ook in zat. Sjouw je het ook in 1 keer mee. En dan heb ik nog geld over voor een ijsje! :mexico:

Tis een optie, maar het zou niet mijn eerste zijn. Laten we het daarop houden ;)

.....met 8Gb is er genoeg ruimte om vlot intern mee te Swappen ,zogezegd

@Yoonchi:hoeveel Swap-geheugen zit er nou precies in een... RMX:dj:
...eerlijk zeggen!

Laatst gewijzigd:
@L56

En ook,
wanneer je die Solid State Drive wil bevoorraden
met bv. PC-Software bewerkte Samples enz. heb je toch die Cards nodig
om data over te brengen....indien je geen SCSI card in je PC hebt,that is.

Toch is 8 Gb uiteindelijk 8 Gb;en dat is meer dan 60 x 128 Mb smcards

Inderdaad wel prijzig,zeker als je met een Cardreader en 2 a 3 kaartjes al
uit de voeten kan...

Aan de andere kant blijft betrouwbare,vlotte en ruime SSD opslag voor Hardware Samplers
uiteraard zeer bruikbaar en convenient,qua....

Laatst gewijzigd:
Idd, ik heb geen scsi meer in m'n PC en dat zal er ook niet meer in komen denk ik. Scsi is een uitsterved ras, helaas. Maar voor het moderne spul is usb ook veel handiger.

Een combinatie van de solidstate drive in je sampler en de card reader "aan de buitenkant" zou de beste combo zijn, maar dat wordt helemaal duur.

Ik heb zelfs besloten dat ik geen scsi cardreader ga kopen aangezien die meer kost dan m'n A3000 nog waard is. En bij de RS7000 kan ik het met zip, cdrom en Smart Media ook wel af.

Hoe dan ook; Het blijft de meest fantastische Hands-on Hardware Music Production Machine!

Leuk je te ontmoeten L56

Groeten
Lassa

Insgelijks, Lassa!

Na 20 jaar zoeken naar de hands-on machine die inspireert, was het nu eindelijk goud. Moet alleen nog wat knoppies schoonmaken / vervangen die niet helemaal meer willen, maar voorderest is het echt een fantastisch apparaat, waar de mogelijkheden om nog ff iets te tweaken nooit op zijn! :halleluja

Je ben een toffe gozer,!

maar ik ga die RMX Sequel niet lezen,je weet wel...

gewoon onder de " save' knop toch? 4 keer drukken ofzo...

Back