Email/Send large files/uploading/OMF.file

boeklanoei

Ouwe rot
Wil graag naar een persoon een Nuendo project sturen (persoon werkt met Cubase/Nuendo). Projecten zullen een 1-4 GB's (globale indicatie) zijn.

Textbestandjes en printscreen (en dergelijke kleine aantal kb's/mb's bestanden zijn als bijlage makkelijk te versturen.

Het project zelf (1-4 GB's, soms meer soms minder) wil ik beschikbaar stellen (denk middels een upload progje) waar deze persoon vandaan kan plukken.

Ik wil dit gaan doen via: OMF bestandstype.

Dit alles netjes verwerkt in een email.

Waar moet ik nog meer aan denken bij dergelijke manier van iets doorsturen?
Kan een OMF file wel rechtstreeks doorgestuurd worden?
Hoe kan ik het anders doen?
Met welke progjes of tools doen jullie dit?
Hoe ''werken jullie'' online samen met doorsturen en dergelijke?

Mailen is geen optie omdat mailproviders het niet toestaan dat gebruikers zulke grote bestanden ontvangen. Zoals met alle grote bestanden heb je voor zover ik weet de volgende opties:

- uploaden naar een ftp server
- uploaden naar een gratis file server zoals yousendit.
- harddisk of folder delen op internet dmv ftp programma
- filesharing (bijv. dmv een torrent).
- harddisk of dvd per post of koerier versturen.

Voor alle online opties is het uiteraard wel zo dat voor zulke grote bestanden een snellere upload verbinding fijn zal zijn. 4gb uploaden met 100kb per seconde duurt 11 uur. Gratis file servers zoals yousendit hebben daarnaast nog als nadeel dat ook de download snelheid vaak beperkt is en dus ook lang kan duren, dat je maar maximaal 2gb per keer mag uploaden, en dat bestanden maar een beperkt aantal dagen online blijven staan. Dus die opties zijn eigenlijk alleen geschikt als je het maar héél af en toe moet doen, anders werkt het al snel behoorlijk frustrerend.

Omdat ik wekelijks met deadlines werk en grote bestanden moet versturen heb ik een snelle upload verbinding genomen en zet ik bestanden op de ftp server. Als diegene aan wie ik erg grote bestanden verstuur in dezelfde regio zit als ik, verstuur ik een harddisk per koerier. Dat is meestal het snelst, ook voor degene die uiteindelijk met die bestanden verder moet.

Chinneti, erg bedankt voor het even in kaart brengen van de mogelijken opties. Zover was ik in ieder geval niet. Ik moet heen en weer kunnen werken en alleen de volgende opties zijn voor mij interessant:

(- uploaden naar een ftp server (gaat alleen mijn pet te boven voor nu)
- uploaden naar een gratis file server zoals yousendit
- harddisk of folder delen op internet dmv ftp programma

Wat ik graag van 2 wil weten; dergelijke sites: Kan ik daar iets neerzetten gericht aan een persoon, zonder dat er zomaar iedereen bij kan?

Optie 3 heb ik ook wel interesse in. Daar nog nadelen aan?

Ik zou geen OMF files van je projecten maken aangezien jullie beide met Nuendo werken... OMF word meer gebruikt ter uitwisseling van projecten van verschillende DAW's.
FTPen is een goeie optie, evenals ouderwets versturen als DVDtje...
Yousendit is gratis tot 100mb, wil je groter kunnen uploaden dan zul je wat moeten betalen.
Wat een goeie gratis optie is (en speciaal voor producers opgezet) is Soundcloud !
Buiten 't up en downloaden kan degene aan wie je iets wil sturen ook i.p.v. meteen downloaden ook op 1 van je waves (aiff mischien ook?) klikken en het beluisteren, ook 24 bit waves !
http://soundcloud.com/

Back