Sample laden in Reason 4

xpressurself

Stamgast
Hey,

Ik heb zowel in de handleiding gekeken als het forum doorzocht alleen ik kwam nergens op uit.

Ik wil graag weten hoe je een sample die je van internet hebt geplukt in reason kan laden.
Dus bijv. een wav-bestand die je in je nummer wilt gooien.

Thanx!

Heb je sample browser niet kunnen vinden in de handleiding?

er zitten zelfs 2 verschillende "samplers" (sample players eigenlijk) in Reason, als je die nou even opzoekt in de handleiding. Daar zal toch hopelijk wel beschreven staan hoe een WAVje inleest ?

Zoek ook eens op youtube naar de tutorials van Hydridd (als ik het goed spel), maar gewoon zoeken op "tutorials reason" is al voldoende dan kom je er ook wel. Zo heb ik ze ook ooit gevonden. Vele vele goede tutorials van deze Hydridd zijn er te vinden.

Paul

Reason ondersteunt geen audio in.

Je moet dus de samplers gebruiken, beide volstaan hiervoor.
succes

er zitten zelfs 2 verschillende "samplers" (sample players eigenlijk) in Reason, als je die nou even opzoekt in de handleiding. Daar zal toch hopelijk wel beschreven staan hoe een WAVje inleest ?

volgens mij 3. nn-xt, nn-19 en Redrum.
Want in redrum kan je toch gewoon je eigen samples in gooien.

Voor de rest. r.t.f.m. want 'n k.k.d.w.d. echt waar, zo simpel is het.

Ok, omdat je blijkbaar een superbeginner bent en wellicht voor het eerst reason op hebt gestart en overweldigd bent door de uitgebreidheid het antwoord.

Laad de NN-XT
Open de remote editor

En voila daar kun je je samples laden.

Dat is toch niet zo heel lastig.

Je moet dan nog wel een beetje gaan stoeien met de samples onder de juiste toetsen te zetten, maar met een beetje werk krijg je dan onder elke toets van je KB een andere sample.

Maar ik sluit me aan bij de anderen dat je in het vervolg toch even in de handleiding moet kijken of de 1 van de vele tutorials die op net net te vinden zijn moet gaan bekijken, want het lijkt er wel op alsof je ook voor het eerst met internet aan het werken bent en Google nog niet hebt gevonden.

paul

paul

Back