danceproducer gezocht, antwerpen

mush

Ingeburgerd
ello,

ik ben op zoek naar een producer die me kan helpen,
specifiek met het uitwerken van mijn arrangementen.

ik kan 't volgende goed gebruiken:
- een objectieve mening
- een frisse kijk
- ervaring

stijl: dance (van ida engbergh stijl tot mr oizo, om maar iets te noemen)
ik werk met mpc, ableton, macbeth synth, juno, gameboy...

indien iemand interesse heeft in een samenwerking, give a shout!
ik woon in mechelen, antwerpen, BE

thanx!!

Upload anders al eens wat snippets, zodat mensen al een idee hebben van je sound enzo...

ja, er staan enkele tracks op www.bumperfunk.com
(daar staan wel wat oudere op)

ik heb echter wel wat meer thuis staan natuurlijk.

er worden ook enkele tracks gebruikt in het tweede seizoen van 'Vermist', volgend jaar op VT4 (flikkenserie, naar de film van Jan Verheyen)

grt,

jan

Ey Jan, Net je trax geluisterd.

Maar met myspace stukjes hoor je niet echt alles. Post eens 'n stukje van 'n track in hogere kwaliteit. M'n laptop vind je basjes i.i.g. wel leuk.

hey vcovca,

momenteel heb ik enkel deze mp3 van mijn tracks staan op m'n computer.
dus een link geven met andere mp3s leidt je alleen maar naar dezelfde als die op mijn myspace. (ik kan ze ook doormailen, maar komt op 't zelfde neer denk ik, niet?)

ik denk wel dat die 4 tracks op mijn myspace je een beeld zouden moeten kunnen geven van tussen welke stijlen ik werk.

afwerken van mijn sound is nog een andere kwestie en inmiddels bijkomstig wat mij betreft. ik heb me te lang gefocussed op sound en kom tot het besef dat ik eigenlijk niet sterk ben in composities/arrangementen.

en vandaar dus mijn oproep voor een producer.
iemand die samen met mij in de studio door al mijn tracks kan gaan en zien wat we ermee kunnen aanvangen om ze af te werken.

alvast bedankt!
grt,

jan

Je muziek heeft wel potentie in z'n soort denk ik. De naam is ook goed man, Pumperfunk, vet. Weet niet of je veel muziek luisterd van anderen, Justice bijvoorbeeld. Stop soms effe met muziek maken en zet effe 'n plaatje op. Wie weet krijg je 'n goed idee...
En als je je muziek al maakt met je laptop, moet het niet zo heel veel werk zijn om te gaan experimenteren met breaks en andere dingetjes in je trax.
Ik denk dan je er meer aan hebt om zelf dingen te proberen, ze hier te posten en iets te doen met de feedback van de mensen hier. Duurt misschien ietsje langer maar is wel VEEL leerzamer. En je hebt achteraf 'n goed gevoel over je track omdat je um helemaal zelf gemaakt hebt! Zo zou ik het doen. Of, zou heb ik het altijd gedaan.

Maar even, wat mis je in je muziek dan?

om op jeroen vdv en vcovca te antwoorden:

wel, ik zoek geen componist, of misschien toch een beetje...
't is te zeggen, iemand met ervaring voor compositie.
mijn nummers zijn allemaal 70% in arrangement...

wat ik mis is om alle potentieel uit 't idee te halen.
veel bands (ook justice bvb) werken met twee of meer... waardoor
ze veel feedback aan elkaar geven, elkaar beter maken etc...

ik werk alleen en dat wordt lastig om door het bos van ideeën de bomen nog te zien.

ik zoek dus eigenlijk een klankbord/feedback etc om het beste uit mijn nummers te halen.
als je ziet dat ervaren groepen ook een producer nodig hebben om het beste uit hun tracks te halen, denk ik niet dat het een domme zet is om es samen te zitten met een extra klankbord...

misschien lig ik er te hard van wakker en moet ik er meer tijd in steken, of net minder... nummers langer laten liggen en later met frisse oren opnieuw bekijken... maar de tijd dat ik ze laat liggen duurt wel al effe...

misschien hier posten zoals je zegt is een goeie optie.

Aan een vaste samenwerking heb ik zelf geen behoefte, maar ik wil wel graag ook als klankbord fungeren, je verder helpen waar ik kan, etc...

Back