Externe mixer met cubase?

Dj Tony-E

House Dj/producer
ik had een vraag.
zijn hier mensen die met cubase werken en hun tracks afmixen met een grote externe analoge mengpaneel?
ik ben zeer geintereseerd hoe jullie dit voor elkaar krijgen om zoveel outputs uit jullie pc te krijgen.
ik wil namelijk elke track in cubase op een aparte kanaal op de mixer maar heb echt geen flauw idee hoe dit moet.
voordelen nadelen van deze methode?
ik wil namelijk gebruik kunnen maken van uitgebreide eq die de meeste tafels beschikken

alvast bedankt voor de reacties:halleluja

Hoeveel outs heb je nodig ??

Ik heb met mijn tascam fw1884 (maarja , das al een digitale mixer/geluidskaart opzich) en octopre LE met adat via firewire zo'n 16 analoge outputs.

Misschien een pci kaart met 2 of meerdere adat outs die naar een hardware bak (behringer ADA8000// alesis AI3 / verschillend aanbod van deze bakken) die deze omzet naar analoge outputs. Kan je in cubase zo routen. en voilla. Vaak heb je net zoveel outs als ins dus als je wilt kan je alles weer terug bouncen naar de pc als je je EQ werk gedaan hebt.

Ik heb geen ervaring met deze manier van werken dus ik roep ook maar wat.

Ik werk met een externe tafel in combinatie met Cubase. Een Soundcraft Ghost.

Ik gebruik als DAW een pc met Motu 424 kaart met een 2408 en een 24 i/o erachter. Ik heb in Cubase 16 stereo output groepen gedefinieerd. Iedere groep is gekoppeld aan 2 inputs op de tafel. Op die manier stuur ik alles dus naar 32 kanalen op de tafel. De main outs van de tafel gaan weer als stereo input groep de DAW in en daarop komt de mix dan dus binnen in Cubase. Werkt prima.
Ik moet wel zeggen dat ik in de praktijk nooit naar 16 verschillende stereo groepen, dus 32 kanalen uit stuur. Denk meer 10 of zo. Maar wel alle ruimte om dat te doen dus.

Er zijn al veel topics met precies hetzelfde onderwerp, wellicht kom je daar ook nog veel te weten...

voordelen nadelen van deze methode?
ik wil namelijk gebruik kunnen maken van uitgebreide eq die de meeste tafels beschikken

Voor echt uitgebreide EQ kan je beter in Cubase (digitaal) blijven. De standaard EQ in Cubase heeft al 4 banden met elk een eigen Q, freq en boost/cut. En dan is daar bovenop nog een wereld aan VST EQ's. Dus voor uitgebreide mogelijkheden (en de beste price/performance ratio) moet je het echt zoeken in het digitale domein.

Wil je analoog gaan met een grote mixer en dan ook ECHT beter gaan klinken dan een goed uitgeruste DAW dan heb je het anno 2009 echt over een investering van tsja... veel... koop liever een huis. ;)

Echter kan je ook analoog gaan gewoon omdat je er van houd, of voor de fun factor. Zo zijn bvb. 24 analoge outs uit Cubase via ADAT goed te doen/werkbaar. Kijk daarvoor eens naar de PCI oplossingen van RME, dat is de meest obvious way to go. Met een beetje creatief inkopen ben je voor onder de 1K€ klaar met je 24 outs. Kan je daarna een leuke mixert 2e hands aanschaffen... Daarvoor is het een goede tijd de laatse jaren... :D

ik werk met cubase en een mackie 32.8 mixer

in mijn pc zit een RME kaart met 2x adat in/uit die zit aangesloten aan een creamware a16 adat converter. En zo stuur ik direct uit cubase 16 kanalen uit en kan 16 kanalen weer terugsturen als ik wil.

mensen bedankt voor de supersnelle reacties.
reden waarom ik het wou is omdat ik hou van knopjes draaien haha
ik hoor van bepaalde mensen op forums dat je zo meer headroom hebt en je uiteindelijke eindmix veel beter klinkt?
maar mischien is het in mijn geval beter om gewoon een mackie control te kopen zodat ik toch controle over cubase heb maar dan toch digitaal blijf.
ik wil niet inleveren in kwaliteit en moet ook onder de 1k blijven ongeveer
wat zijn jullie meningen?:doei:

Back