gekraak, gepiep, fm-ontvangst bij aansluiten op pc

edhal

Ouwe rot
Af en toe neem ik iets op met audacity met mn laptop, gewoon over de geluidskaart, dat ging altijd prima.

Sinds kort heb ik een nieuwe versterker en zodra ik de laptop nu op de tape-out van die versterker aansluit, krijg ik een hele bende gekraak, gepiep, fm-ontvangst etc te horen over de speakers/headphones. Dat was bij mn vorige versterker dus niet.

Echter, de laptop neemt dat gepiep niet op, het signaal op de sporen is gewoon helder.

Wat kan ik hieraan doen???

Het eerste wat mij te binnenschiet zijn brakke kabels, maar dan zou het ook je audiospoor moeten beïnvloeden. Misschien ligt het aan de kabels naar je speakers oid?

Heb je de boel echt aangesloten op de Tape Out van je versterker? en niet op de in?

ik ben er deels achter:
het heeft met de aarding te maken-
als de laptop alleen op de interne batterij draait, dus niet op 220v, dan is er niets aan de hand

iemand ervaring met ontaarden???:D

Ik had dit vroeger ook als ik in de oefenruimte zat met zo'n dual stack Marshall versterker. Dan hoorde je, als niemand speelde tenminste, ook de radio zachtjes doorkomen door de speakers.

Ja dat heet een aardlus. Er loopt dan een onbedoeld stroompje dat die storing veroorzaakt. Er zijn verschillede opties om dat kwijt te raken. Google er maar eens op.

Leuke dingen gehad met draaitafels. Geen aarde: nix aan de hand. Wel aarde:RADIO PERISTROYKA!!! Best grappig... neem eens op anders. Kenne we mee luisteren.

Back