2e PC gebruiken voor apart draaien VST's?

Doede

Ingeburgerd
Beste allemaal,

Het gebruik van VST's op mijn PC levert de laatste tijd erg veel vertraging op (het worden er steeds meer), en dat is vervelend tijdens muziek maken, want hij kraakt en hij kraakt. Met het afstellen van de Latency in Cubase kan ik veel verhelpen, maar toen bedacht ik me het volgende:

Ik heb nog een 2e PC van hetzelfde merk en type. Is het mogelijk om deze 2e PC te gebruiken waar ik de VST's apart op kan laten draaien en wellicht via (FireWire) een netwerk kan verbinden met mijn vaste PC waar ik Cubase op draai?

Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is, maar je weet maar nooit. Ik hoop dat een van jullie mij op weg kan helpen.

Alvast bedankt!

Groeten, Doede.

heb goede ervaringen met teleportfx of fxteleport,
is een van de weinige waarbij jij geen twee dezelfde audio kaarten nodig hebt,

Mensen, jullie zijn fantastisch, dank voor de oplossingen.

Ik heb inmiddels wat gegoogled op FXteleport en ga eens de trial version proberen. En zeker handig dat je daarvoor geen extra geluidskaart moet aanschaffen. Super. Als ik er wat mee heb gestoeid laat ik weten wat mijn ervaringen zijn.

Nogmaals dank!

Groeten, Doede.

Mensen, jullie zijn fantastisch, dank voor de oplossingen.

Ik heb inmiddels wat gegoogled op FXteleport en ga eens de trial version proberen. En zeker handig dat je daarvoor geen extra geluidskaart moet aanschaffen. Super. Als ik er wat mee heb gestoeid laat ik weten wat mijn ervaringen zijn.

Nogmaals dank!

Groeten, Doede.

hmmmm ik heb hiero drie pc,s staan allemaal 1 ghz ongeveer
gaa dit ook een sproberen ..
thnx

FX-teleport wordt alleen al jaren niet meer doorontwikkeld.. Vienna instruments komen eind deze maand/ begin volgende maand met een concurerend programma.

http://www.kvraudio.com/news.php?id=11280

vienna ensemble pro. Gaat 150 euro kosten. Kan op een latency mode gezet worden dat je plugins gewoon de latency aannemen alsof ze op dezelfde computer draaien of om cpu te besparen (door het netwerk verkeer) op 1x of 2x extra latency gezet worden.

dit kan dus "on the fly" bijgesteld worden als je even wat in wilt spelen.

verder kan die 32-bit en 64-bit plugins naast elkaar draaien..

Zegt de man met als tietel AMIGA USER... shame on you boy
ALé LAp, 't is nog ni warm genoeg !!

Der bestaan toch geen vst's voor amiga OS !!???

En Off course AMiga user !!! Die stuurt cantabile aan...

vienna ensemble pro. Gaat 150 euro kosten.

Als ik me niet vergis kost de huidige Vienna Ensemble 3 nu nog onder de 100 euro en hebben geregistreerde gebruikers daarvan straks recht op een gratis upgrade naar de PRO versie. :kroon:

Zou kunnen, ik heb vienna ensemble 3 niet, maar ik wil die pro wel erg graag hebben. Dus ik had ze een mailtje gestuurd en dat kreeg ik als antwoord.

*edit* ik was ff niet gehaaid genoeg om te snappen wat je bedoelde :P maar ik ga ze idd eens een mailtje sturen om te kijken of dit kan zonder dat je verder vienna instruments bezit

Laatst gewijzigd:
ben benieuwd :)

een vraagje, als je 2 computers direct aan elkaar hebt hangen, 1 draait cubase 5.1 en de andere 2x vienna ensemble: 1x 32 bit en 1x 64 bit en heel af en toe heb ik hickups.
dan is de kans toch wel erg groot denk ik dat het aan de onboard ethernet controller ligt die ik op de p5q-pro heb waar vienna ensemble op draait?
op de andere heb ik inmiddels al een intel ethernet controller zodat ik mn netwerken kan scheiden..

De ASUS P5Q Pro heeft naar verluid een minder goede netwerkcontroller (van Athenos, deze is duidelijk langzamer dan de veelgebruikte Realtek- en Marvell-concurrenten), dus daar kan het wel aan liggen. Een deftige gigabit controller moet dit zonder problemen aankunnen.

ah shit.. en ik denken dat het probleem juist bij de realtek lag :). ik snapte het al niet helemaal. (Athenos klinkt "duurder" dan realtek :P )
anyway.. ik heb nu al een intel kaartje voor die computer ook besteld, dus dat zal wel goedkomen..

Back