[ZeNN vs 'Anita Meijer'] ZeNN - Why tell me why

zennmusic

Stamgast
Anita Meijer staat tussen aanhalingstekens, want er zit niets van haar (produktie) in deze produktie.

Al in 2003 maakte ik een eerste versie. Inmiddels heb ik iets van 50(!) versies gemaakt. Er is veel contact geweest met Strengholt, maar er gebeurt maar maar niets. Ik vind dit nogal spijtig, want volgens mij heeft het potentie.

De overbekende loop heb ik vanaf scratch moeten re-maken, een van de lastigste dingen die ik ooit heb moeten doen. Alle vocalen zijn opnieuw ingezongen.

Dit is toch zonde of ligt dat nou aan mij? :stupid

Ow en die laatste crash zien we ff door de vingers okee? ;)

Attachments

• ZeNN - Why tell me why.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 73
Hmm, naar mijn smaak cq gevoel loopt ie iets te langzaam. Welkel BPM heb je aangehouden?

Het idee is wel cool, ik kan alleen (behalve het tempo) niet aangeven wat nou precies ontbreekt (behalve die X-factor van Aniiiiiitaaaaaaaaa dan ;) )

ps op een alltimes party zou ie het wel goed doen schat ik in.

wel orgineel: armand van helden meets camp :)

maar hij klinkt een beetje muf..... stemmen mogen wel wat duidelijker in de mix
en qua opbouw nog net niet helemaal (wel voldoende kunstjes, maar de flow is het nog nét niet) maar details daargelaten wel een goede prestatie!

Klink goed. Totaal niet mijn ding... maar m'n broertje zou z'n speakers eruit draaien in de auto!

Ik vind het wel fijn klinken ook. Niet te schel enzo...
Ik werk in 'n pop podium, en eens per maand is er 'n KissKissClub avond. Voornamelijk gericht op homo's en lesbo's. Daar zou ie STUK gedraaid worden. Ik zie ze nu al zingen/schreeuwen/poging doen tot. AAAARGHHHH....

Oh jah, het einde jah..... hmmm......

Mag ik um branden anders? Geef ik um de eerst volgende keer aan de DJ. Het is wel DJ Miss Smile! :dj::D

+1 :D

ik vind overigens het origineel niet camp. van alle discopop uit die tijd is heel wat minder doorgecomponeerd!

de beat is te slap.. stop er dikkere open hihats in...
en hij is te herhalend.. je hoort alleen maar dat refreintje..

het is nog geen 'my my my' of 'hung up'.. ff nog wat ana werken :-)

Ik vin em wel lekker klinken maar inderdaad moeten er coupletten in waarmee je op en af kan bouwen dan krijgt de track een veel mooier verloop en dat heeft ie zeker nog nodig om echt top te worden.

het draaft maar door op de herhaling, met als enige variatie die eeuwig afgezaagde cutoff en stotter effects... het nummer heeft geen kop of kont... misschien leuk voor in de 90's maar niet meer anno 2009... helaasch...

Mag ik um branden anders? Geef ik um de eerst volgende keer aan de DJ. Het is wel DJ Miss Smile! :dj::D
DJ MILF smile eerder... :D

Kijk en dat werkt dus niet.
Dan krijg je een 1op1 cover met een beat eronder, (want ook die versie heb ik gemaakt). Zie het meer als een dance-plaat of in ieder geval niet als een pop-nummer of regelrechte cover.
Ik heb betere versies gemaakt, (vind ik dan), maar dit is de meest recente.

Ok laat ik dan maar eens kritisch zijn,

Productietechnisch klinkt het erg professioneel, dat als eerste.

de track zelf klinkt door de gekozen structuur oudbollig en vooral saai. Op zich is het best een goed idee om het refrein als eyecatcher te gaan gebruiken in een track, echter ik hoor ook alleen maar dat refreintje met wat stotter fx en wat envelopes op de filters. Daar kom je niet ver mee denk ik in deze tijden.

Als je ervoor kiest om alleen dat refrein te gebruiken en niet de coupletten maak er dan een compleet nieuwe track van waarin je in de huidige muziekstijl die populair is in de top 40 of dancescene (en dat is dit echt niet meer tegenwoordig). Dat zou inhouden dat je track een lekkere basis die niets met het originele nummer te maken heeft gaat krijgen, en dan als lekkere bonus op de refreinpunten met dit refrein gaat komen, dan krijgt dat refrein impact, nu is dat dus volledig verdwenen doordat je gekozen hebt om minuten lang een loopje die je gemaakt hebt te herhalen.

zoals je het nu gedaan hebt is best grappig als dub plaat, maar de attentiewaarde tijdens het luisteren is na een seconde of 50 wel verdwenen omdat er te weinig in zit om de aandacht vast te houden.

dus bottomline,
ik denk dat het niet aanslaat door de keuzes die je hebt gemaakt voor de compositie. Je houdt nu teveel vast aan het origineel zonder dat je echt voor het origineel kiest.
Mijn advies: Maak een nieuw nummer (mix 51 :D) waarbij je alleen dit refrein als eyecatcher terug laat komen op de refrein punten.

het draaft maar door op de herhaling, met als enige variatie die eeuwig afgezaagde cutoff en stotter effects... het nummer heeft geen kop of kont... misschien leuk voor in de 90's maar niet meer anno 2009... helaasch...

DJ MILF smile eerder...

Grinnik...

En toch, gay trens :D

Bedankt voor de reakties.
Het is best een moeilijk nummer om een 'hippe' versie van te maken.
Hier een versie met een totaal andere tekst, alhoewel het refrein nog wel erg op het oude lijkt. Dit is de extended, dus ja, deze versie herhaalt nog wat vaker... ;)
Deze versie is duidelik wat meer 'club' met een wat engelse produktie, als je begrijpt wat ik bedoel. Met name het einde vind ik wel geslaagd.

Attachments

• ZeNN - Love is alive (ZeNN Extended Full Vocal mix 2).mp3
    8,2 MB · Bekeken: 81
Ik zou van het stringloopje alleen de 1ste maat gebruiken en de rest verknippen mits je dat nog gebruikt.
de zang voegt niets toe. dan vind ik Anita toch net effe wat lekkerder.

Back