mackie 1604 vlz3 of allen&heath zed-428

draven

Stamgast
Ik sta op het punt een van deze 2 mixers te kopen

1.allen&heath zed-428
of
2. mackie 1604 vlz-3

Mensen die hiermee ervaring hebben met 1 van deze 2. Que prijs is er een verschil van 500euro.

Welke mixer is het meest geschikt voor house toestanden Allen & Heat of mackie, Welke klinkt het zuiverst of beter gezegd welke mixer heeft de beste eq's?

Bedankt

De beste EQ absoluut de Allen & Heath. De ZED kleurt wel meer dan de Mackie. Groot nadeel van Mackie is de summing. Ik vind de EQ van Mackie altijd wat slap. Ik heb op een Mackie nog nooit voor elkaar kunnen krijgen wat ik wil. Ik heb een SR24:4 en een SR 40:8 gehad maar ook veel gewerkt op een Allen&Heath GS3000. Ik zie maar 1 groot voordeel betreft mackie en dat is dat ze erg stevig zijn. Mooie gesealde pots en faders die netjes aan het paneel bevestigd zijn ipv alleen op print. Nog 1 leuk dingetje aan mackie is dat ze die 'AIR' potjes hebben, geeft een bepaalde sizzle mee.

Als je voor klank en EQ gaat zou ik zeker de Allen & Heath kiezen.
Heb je ook naar Soundcraft gekeken ? Of 2e hands mixers... oude Soundtracs studio consoles, Allen & Heath Sabre, D&R studio tafels ?

Mackie -> zuiver, minder mooie (lees warme) eq, gaat erg rauw klinken bij oversturen, kon niet wennen aan de eq die onder zit en de aux sends boven, verder ook leuke mixert

Ik ken alleen de Mixwizard van A&H, te gekke mixert btw.. Is mss ook wel het overwegen waar.. heb geluk gehad door 2de hands een 16:2 voor 350 euro te kopen.. Mooiere Eq dan de Mackie vind ik zelf, alles wat overzichtelijker, stevige behuizing en pots (ook beter dan de Mackie)

ik vind de mackie echt lekker compact en stevig en gewoon no nonsense :-)

Ik sta op het punt een van deze 2 mixers te kopen

1.allen&heath zed-428
of
2. mackie 1604 vlz-3

Mensen die hiermee ervaring hebben met 1 van deze 2. Que prijs is er een verschil van 500euro.

Welke mixer is het meest geschikt voor house toestanden Allen & Heat of mackie, Welke klinkt het zuiverst of beter gezegd welke mixer heeft de beste eq's?

Bedankt
Wel een behoorlijk verschil hè, een 16 kanaals mixer of een 24+4 kanaals mixer! Een *iets* eerlijker vergelijk zou met de ZED 420 zijn.

Ik zou wat dat betreft sowieso voor de A&H gaan vanwege de extra features:
-inserts op de subgroepen
-2x semi-parametrisch mid EQ
-EQ bypass buttons!!! (dat Mackie deze niet heeft is echt bizar)
-insert op de Mono Master Out
-6 knoppen voor de auxen per channel, ipv die gedeelde 3/4-5/6 van de Mackie (werkt niet overzichtelijk).
-2x Matrix
-USB I/O (of je 't gaat gebruiken is een 2e)
-talkback sectie

voor die 400 euro verschil heb je ook een hoop meer mixer!
(en afgaande op mijn ervaringen met oudere A&H's (GL3300, Mixwizards) en oudere Mackies, prefereerde ik de A&H's sowieso qua klank. Mackies (met name de SR24) vond ik tegen 't steriele aan.

Overigens; qua functionaliteit komt de Mackie Onyx 1640 meer in de richting van de ZED 420 met EQ bypass-buttons, 6 aux-pots per kanaal, talkback-sectie, maar nog steeds geen subgroep inserts, en hij is 200 euro duurder!

Laatst gewijzigd:
Back