akai mpk49 lastig usb/midi probleempje

benjaminb

Stamgast
Hey allen,

ben dus i/h bezit van Akai mpk49 .
Ik gebruik hem met een aparte voeding om een aantal synth modules (hardware) mee aan te sturen, als ik daar bovenop de usb kabel nog insteek stuurt de akai blijkbaar enkel zijn midi info via usb uit en niet meer via de midi kabel... zeer frustrerend...
Voor mijn part zou hij moeten blijven werken via de midi kabel en daar bovenop de software interface die draait zodat ik wat kan tweaken en testen...

Enig idee hoe dit te bewerkstelligen ?

thx
Benjamin

Lees net volgende in de manual : the operation of the midi out port changes depending on whether or not a USB cable is connected to the mpk49 :

USB connected :
Midi data from pc is passed to midi out port. when a usb cable is connected you should activate Midi echo in your sequencer if you want the mpk49 to control another external device.
----

fijn en wat als je nu gewoon die software van akai hebt openstaan of even geen sequencer van doen hebt ? (als ik die tegelijk met cubase open crasht de boel vaak).

ik ben ook aan het klooien geweest met de Akai
en het uitsturen van midi via de midi out en via de usb gaat inderdaad alleen als je ook je sequenser hebt aanstaan.
Ik gebruik Live 7 en daar werkt het in.

alright thx, geen andere uitweg dan ;-) .

Back