Nitrotracker Nintendo DS

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Gisteren op mn DS gezet en even getest en ik ben verbaasd wat een vet programma'tje dit is. Je hebt meerdere tracks tot je beschikking, je kan blijven toevoegen.. geen idee wat de max is..
Samples kan je editten (knippen, faden, adsr instellen etc.) en je kan songs maken uit patterns. Wat ook handig is is dat er een preview functie op zit voordat je je sample inlaad.

Ik vind dit progje nog wel beter als Korg DS-10 want nu kan je lekker met eigen samples tracks bouwen on the move... Niiiiice...

http://nitrotracker.tobw.net/

Attachments

• nitrotracker_lite.png
    nitrotracker_lite.png
    40 KB · Bekeken: 153
  • 04_envelopes.png
    04_envelopes.png
    12,7 KB · Bekeken: 126
Dit weekend een tripje Antwerpen gedaan.. Onderweg wat beats gemaakt met mn Nintendo :-)
Thuisgekomen de .XM file geopend in Renoise, wat delay en reverb toegevoegd en weggeschreven als wav file...

google ook eens naar glitchDS en cellDS - dat zijn wat meer experimentele homebrew muziek apps... errug goed!

Dat ik enthousiast ben over een low-tech Nintendo DS om muziek te maken is mss voor de meesten nu wel duidelijk :-)
Van de homebrew software die je dankzij het gekraakte systeem kan draaien vind ik vooral Nitrotracker te gek.

het idee dat je deze 'tracker' software vroeger met een Amiga en nu met een kiddie spelcomputer kan draaien vind ik gewoon erg cool.

Met Nitrotracker kan je ook samplen.. vanaf de DS microfoon. Het leek me echter cool als je hem kon modificeren zodat je gewoon vanaf een line input kan samplen.. Dus, het zou te gek zijn als je er een mp3 spelertje of CD speler aan kon hangen…

Ik heb dat dus nu voor elkaar.

Open slopen hoeft niet, een headset kabel gebruiken en die koppelen aan een 3.5 jack is voldoende. Ik heb het getest en het werkt goed (ik moet de kabel het nog even net solderen en afwerken.. dit was ff een testje..)

Met Nitrotracker heb je nu ongeveer 1 minuut aan (mono) sampeltijd tot je beschikking. een sample kan max 7 secs zijn. Je gebruikt de helft van je ram geheugen voor samples en de andere helft voor sequence data.

Attachments

• ds_kabel.jpg
    ds_kabel.jpg
    343,6 KB · Bekeken: 139
  • ds_kabel_plug.jpg
    ds_kabel_plug.jpg
    313,2 KB · Bekeken: 131
  • ds_kabel_soldeer.jpg
    ds_kabel_soldeer.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 126
Hier even een voorbeeldje vd sample kwaliteit - direct opgenomen vanaf de headphone out...
Ik moet nog even duidelijk krijgen hoe hard (of zacht) ik een signaal die DS in moet sturen.. te hard wordt lelijk, het was tenslotte een Mic input).

Attachments

• ds_kabeltest_3.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 133
Laatst gewijzigd:
Hier nog een voorbeeldje van de DS geluidkwaliteit, direct opgenomen vanaf de headphone out.. Dit keer heb ik samples via een SD kaartje geimporteerd..

Attachments

• ds_sukkel_fade.mp3
    2 MB · Bekeken: 136
Laatst gewijzigd:
Back