drumstation sequencen met mc-303

sonicfrontier

Nieuwkomer
Hallo, het is waarschijnlijk een oerdomme vraag maar hier gaat ie dan,
net een drumstation gekocht maar nu zou ik deze willen aansturen met de sequencer van de mc-303.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in z'n werk gaat en of er nog wat"handy tricks" zijn?

Hmmmmmm...

Hmmmmmm...

'k Heb zelf de 505+drumstation, maar ik neem aan dat je met je 303 wel een&ander 't zelfde kan:
zet je part 1 seq out op 'ext' en je 'midi rx ch(annel)' van je Drumstation op 1.
dan kan je op je 303 de geluiden van je Drumstation "bespelen" => je kan dan een loopje programeren op je 303 of gewoon een Arp-loopje ervoor gebruiken..
Er zijn (misschien) wel betere methodes (??), maar zo werkt 't bij mij in ieder geval goed!!
:D Suk6!

Je moet op je mc303 het drum kanaal selecteren dan [shift]+[14] indrukken en een swiep geven aan de value knop zodat er EXT op de ledjes brand. Daarna moet je de drum station op kanaal 10 instellen (dit moet je ff in de manual opzoeken weet ik niet zo 123 ui mijn hoofd).

Daarna kan je het beste op de mc303 op [func] + [shift] + [15] drukken om dit op te slaan anders gaat ie later gewoon weer de interne geluiden gebruiken. (dit kan uiteraard alleen op een lege patern)

Het is in orde, bedankt.
Maar nou heb ik een ander probleem,
als ik in de mc-303 iets programmeer en vervolgens op de drumstation de toonhoogte wil aanpassen "tune",
dan blijkt dit niet te gaan, als ik de drumstion alleen gebruik wel?

Back