Gezocht: KORG POLY 800

Status
Please reply by conversation.

ls_mfx

Nieuwkomer
hey, ik ben op zoek naar een Korg Poly 800... heeft iemand er een staan, of weet je er een te vinden?

Probeer een Versie2 te pakken te krijgen. Deze heeft wat voordelen boven de eerste versie, waaronder een ranzige delay/chorus. :)

p800ii.jpg

MKII... idd loik(er)

ex800.jpg

EX-800... ook loik

Laatst gewijzigd:
de poly-61 heeft

- alleen een mono out
- 6 stemmige polyphony , 2 oscs (of 1 osc maar dan nog steeds 6 stemmig!??)
- PWM... de 800 heeft dit niet
- een arpeggiator (maar weer geen step sequencer)
- chordmemory
- geen enkele vorm van externe aansturing
- een beter uiterlijk dan 800
- een 5 octaafs toetsenbord
- de zelfde digitale synthese als de 800

voor beide synths geld:
eens in de zoveel tijd onderhoud aan het toetsenbord
de interface is slecht (je moet elke parameter intoetsen)

de beste optie is denk ik de poly 800 MKII (zou kunnen dat ie extern te editen valt via sysex) 8)

De markII ondersteunt, geloof ik, alleen midi sysex dumps.
Maar volgens mij had ie weer wel chord memory. Ik weet het ok niet meer precies...tis al een tijdje geleden dat ik zo'n ding had.

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar Siel synthesizers. Veel van deze synths klinken ongeveer hetzelfde.:eureka:

hmmm.... ok. dus eigenlijk is de poly61 niet veel beter dan de poly800? (afgezien van arpeggiator en extra octaaf)
ik vraag het namelijk, omdat de waarde van de poly61 op sites als vintagesynth.com een stuk hoger wordt aangegeven, wat is een redelijke prijs voor een poly61? en een redelijke prijs voor een poly800?

nogmaals bedankt.

Origineel geplaatst door ls_mfx
hmmm.... ok. dus eigenlijk is de poly61 niet veel beter dan de poly800?

Volgens mij heeft de 800 slechts één filter voor alle stemmen.....toch?
En bij de Poly61 moet je weer extra letten op lekkage van de batterij (a la Polysix). Ben de mijne net aan het fixen.

Origineel geplaatst door ls_mfx
hmmm.... ok. dus eigenlijk is de poly61 niet veel beter dan de poly800?

Poly 61 is nog nét leuk. De 800 gewoon meuk. :(

de Poly 800 is nou weer zo'n typisch voorbeeld van: "Hoe kunnen we de produktiekosten
nog verder omlaag brengen?" Gewoon alles eruit slopen en als er opeens geen geluid meer
uitkomt dat laatste onderdeel toch maar weer terugzetten. Vervolgens zet je er een
goedkoop plastic kastje omheen en de afdeling marketing komt met de kreet: "Another
Breakthrough in Polyfonic Synthesizers!" Bingo! :maffia:

Het is eigenlijk schandalig dat ze het ding "Poly" hebben durven noemen. Een apparaat
met maar één filtertje, 3 Envelop Generators en één VCA verdient die naam absoluut niet.
Er zitten dan wel een rijtje DCO's in, maar als je met je linkerhand een accoord vast-
houdt, wordt bij het met je rechterhand spelen van een solo'tje bij elke noot dat
accoord opnieuw meegetriggered. Om dat niet op te laten vallen bij de argeloze koper,
hebben ze als fabrieks-presets voornamelijk klanken met volle sustain (orgels, strings,
etc.) ingeprogrammeerd. Pas als je zelf percussieve geluiden in het ding gaat program-
meren, kom je er achter dat het een nep-polyfoon is.

Toch wil ik niet helemaal negatief zijn over deze nepper. Hij is best nog heel leuk
voor bepaalde dingen. Cricket spelen bijvoorbeeld. Of ruilen tegen een CasioTone. :D

Geef mij maar een PolySix. Die andere twee zijn Nix. :kont:

Hehe... Dat lucht op! :P

Hmm, moet ik dan mijn post maar aanpassen naar:
Te koop: Korg poly 800 cricketbat.

Wat kost een beetje cricketbat eigenlijk???

moet je niet onderschatten, volgens mij kost een cricketbat ook nog behoorlijk wat...

Origineel geplaatst door oxoid
Hmm, moet ik dan mijn post maar aanpassen naar:
Te koop: Korg poly 800 cricketbat.

Ojee! sorry hoor, Ik wist niet dat je net zo'n ding te koop had gezet. :stupid
Ik hoop niet dat ik het nu voor je verpest heb.

:eureka: Zeg lui, Oxoid heeft een te gekke mono-synth te koop. Met acht!!! DCO's :okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back