[Track] Things we said today

muxer

TROS lid
hallo allemaal,

things we said today

in het kader van "als je niet kan zingen, vocode dan mee" deze cover van het beatles nummer "things we said today". ingredienten: drum kit zijn losse samples uit S2000, bas + orgeltje uit MC505, juno 106 + warpfactory + mezelf voor de vocoder en nog een fizmo partijtje.

ben benieuwd wat jullie ervan vinden,
groeten!

Leuk gedaan! Mag naar mijn idee nog meer (een wat pittigere) opbouw hebben, gaat een beetje vervelen naar verloop van tijd. Maar absoluut niet slecht gedaan.

tis grappig!!!

ik zelf denk dat je geluiden (drums, synthjes) wel wat bijzonderder mogen en ook de rhythmes...
want de vocoder is eigenlijk heel speesie maar de rest hangt daar wat 'normaler' om heen...
daardoor ontbreekt erwat spanning...(ook door dat 'acid'lijntje)
het orgel in de coupletbridges vind ik wel lekker warm!

misschien kun je ook de vocodersound wat laten varierem op bepaalde puntne...meer meerstemmigheid of af en toe gewoon signaal in mixxen... (autotune??? :confused: )

8o

Op de vocoder na vindt ik het wel een geinig nummertje. Die vocoder sound klinkt echt fout. Net zoals daftpunk en nog wat van die commerciele nummers die erg slecht waren. Misschien eens een andere preset proberen.

tja, de vocoder. ik heb 'm net en ik geef toe: het klinkt erg snel als daftpunk. ik zal eens experimenteren met de source, maar ik ben bang dat het een typisch vocoder lijntje is en blijft (en ik vind iets van menselijke stem/zang eigenlijk wel onontbeerlijk).

daarom dat ik in de omgeving van amsterdam op zoek ga naar een zanger die zin heeft af en toe wat in te zingen. zeker nu ik vanaf deze week 3 maanden lang maar 50% werk, omdat ik meer muziekjes wil maken.

bedankt iig allemaal voor de input!

Grappige track,

De mix zou nog wel wat beter mogen. Het klinkt iel, misschien kunt je het wat opfleuren door wat meer laag er in te gooien, dat lekker compressen / limiten. Probeer een dikke sound te krijgen, dan klinkt hij een stuk beter.

Back