Nieuwe Terratec Producer Area61 op ebay voor spotprijs?

picaja

Stamgast
Heb me gisteren voor 90 Euro een extra controller gekocht op ebay.
61 keys, USB- Midi&Audio, 2 aparte aftertouch zones...
Als ik me niet vergis is ook terratec producer erbij, de vader van de Waldorf Largo maar met de mogelijkheid om wavetables in te lezen en µQ sounds.

http://instrumente.shop.ebay.de/Synthesizer-/46979/i.html?_nkw=terratec+producer

terratec_producer_area_61_lg.jpg

Joeri
8~

Heel goed. Heb me voor 100 Euro nog een tweede aangeschaft. Die wordt volgende week geleverd.
De aftertouch reageert misschien iets te snel maar het keyboard is gewoon goed.

De endless encoders zijn top en door te dubbelklikken (en nog een tweede keer) kleuren de leds anders en stuurt hij een andere CC.

De ingebouwde audiokaart is van zeer goede kwaliteit met een superstabiele en snelle asio driver zowel voor xp als vista (heb ze beiden getest) en seven zou ook geen probleem mogen zijn.

Je moet wel een oudere vsti versie (plugin niet de standalone) van terratec komplexer installeren die te downloaden is en die draait super stabiel en klinkt gewoon heel goed. Heb hem vergeleken met een trial versie van largo en de komplexer kan wavetables inlezen wat de largo niet kan. Qua sound leunen ze heel dicht bij elkaar.

Voor die prijs is het apparaat super!

Voor 100 Euro:

- goed 5 oktaafs keyboard
- fantastische vsti
- kwaliteits audio kaart.
- 2 midi outputs, 1 midi in & midi via USB
- Zeer degelijke asio drivers
- Aluminium en dus geen plastieken brol

Gemiddeld gaan ze tussen de 80 en 120 Euro op ebay.

Ik heb de mijne gisteren binnen gehad. Ook voor een dergelijk prijsje gekocht. Het is geen geld voor een dergelijk nieuw controller keyboard.

De officiele wavetable uitbreidingen waren een maand terug nog bij Thomann te koop, voor een prikkie. Helaas heb ik toen te lang getwijfeld. Echter met een klein truukje heb ik er nog een Yamaha DB60XG wavetable boardje werkend in gekregen.

En zelfs met Windows 7 64-bit werken de drivers/software prima. Ik krijg alleen de VST niet geinstalleerd. Blijf maar de melding krijgen Authorization Failed.

Laatst gewijzigd:
Vergeet de firmware die op de CD staat niet uit te voeren.
Je zou een code ontvangen moeten hebben voor terratec komplexer software.
Die was men bij men eerste toestel vergeten maar is nagestuurd via post.
(Best via ebay vragen)

Ik raad wel aan om een oudere versie(TerraTec_KOMPLEXER_Update_1.010.exe)
van komplexer te installeren.
http://ftp.terratec.de/Producer/KOMPLEXER/Updates/

Er staat wel update maar het is een full versie. Uiteraard heb je de licentiecode nodig en de originele CD (of die van de AREA61)
De nieuwere durven crashen wanneer de gui niet geopend is.

IK ben geweldig tevreden. Heb ook Fl studio 9 aangeschaft (had ik al veel eerder moeten doen!!!). De Zoom R16 als controller in FL studio, de controllers, midi en asio van de Terratec area61 en de voor mij althans zwaar ondergewaardeerde komplexer software die niet moet onderdoen voor waldorf largo.(komplexer is trouwens door een werknemer van walldorf geprogrammeerd toen ze overkop gingen). ik heb zo het idee dat largo veel code gebruikt van komplexer.

Nogmaals de link voor geïnteresseerden.

http://instrumente.shop.ebay.de/Synthesizer-/46979/i.html?_nkw=terratec+producer

...
En zelfs met Windows 7 64-bit werken de drivers/software prima. Ik krijg alleen de VST niet geinstalleerd. Blijf maar de melding krijgen Authorization Failed.

Misschien heeft het te masken met UAC, anders dat even uitzetten.

Even een vraagje.....
Is dit nu een Synt. + masterkeyboard?
Of doe ik de Terratec Producer Area61 dan te kort?

groet,

robbie

Joerie,
Echter met een klein truukje heb ik er nog een Yamaha DB60XG wavetable boardje werkend in gekregen.HOE heb je dat gedaan gekregen?

graag reactie,

groet,

robbie

Heb me gisteren voor 90 Euro een extra controller gekocht op ebay.
61 keys, USB- Midi&Audio, 2 aparte aftertouch zones...
Als ik me niet vergis is ook terratec producer erbij, de vader van de Waldorf Largo maar met de mogelijkheid om wavetables in te lezen en µQ sounds.

Joeri
8~

Maak dat plaatje eens wat kleiner....

Ziet er wel handig uit, zeker voor die prijs. Kan 'm alleen niet meer vinden op ebay, dus ik ben bang dat 'ie niet meer te krijgen is.

Inderdaad ze zijn, waren er zeker 20, op!

jammer...:verkoght:

robbie

Joeri,

GRAAG foto's....
In de post staat mijn "echte" e-mail adres.....

groet,

robbie

Laatst gewijzigd:

Gevonden op het KVR forum. Ik kan bevestigen dat het werkt.
Komplexer werkt in Windows Seven 64 bit!

"And here's one tip I'd like to share, if you (or every other one, who got Komplexer) wants to install Komplexer on a 64bit system
(I had a hard time, to get this happen on my new Vista 64bit system, might also help with some Waldorf stuff, which uses the CD-Check Copy-protection, like the Waldorf Plugin Edition):

go to > Start button > execute > regedit

navigate to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft \Windows\CurrentVersion"

in the right view create a new string and name it "ProductId" (without the quotations)

as a value input your Windows ProductID (you can find it in the properties of "My Computer").
Close the Registry Editor, and after that you can install Komplexer in the usual way without an error message."

Just have to add, that you shouldn't delete the registry entry after the installation, otherwise you'll get a message at the start up of the synth, that you need to re-install the plugin.
Since Vista is elsewhere looking for the productID, this entry doesn't interfere with the system.

Mijne met DB50 kaartje ingebouwd!:okdan:

robbie

Attachments

• Area.jpg
    Area.jpg
    146,1 KB · Bekeken: 86
Back