Space, letterlijk dan

damn, in de aardkrijkskunde lessen zat ik te dromen om dat buitenaards elektromagnetisch spectrum om te zetten in geluid 'omdat dat zo gezegd nog niet werd gedaan'. :D ik droom !

ik wil alles uit de ruimte horen.
alles !

stel je voor dat we iets opvangen en als we het naar geluid omzetten gaan we allemaal dood :O

maar dat is voor in 2012 :D

edit: Wat voor herrie zou onze aarde uitstoten ?! Ergens zou er toch wel een 808 en een 909 tussen moeten zitten aangezien die dingen nog steeds enom populair om te gebruiken in hit songs :D

Het zou mij niet verbazen als iemand aan dit signaal heeft zitten sleutelen door die band tussen 2500 en 5500 Hz te onderdrukken.

Ik heb een beetje zitten dutten! Het oorspronkelijke wav-bestand was 5kHz en heb ik moeten opschroeven naar 44,1 kHz om het sonogram te maken. Het kan zijn dat die hogere, veel zwakkere band een artefact is.

Is dit wat men bedoelt met ongehoorde geluiden?

Voor zover ik het begrijp, gaat het om een radiosignaal in de frequentieband van 30 to 80 kHz (zie plaatje), dus ver boven de gehoorgrens. Om dat hoorbaar te maken moet het worden verschoven en gecomprimeerd naar het hoorbare gebied. Misschien hebben ze ook de tijdschaal gecomprimeerd. Ik probeer dat uit te zoeken.

Attachments

• Saturnus Casini geluid.jpg
    Saturnus Casini geluid.jpg
    125,7 KB · Bekeken: 89
Back