Begin sound Beat It

Daftmax

Girls In Your Town - Anonymous Casual Dating - No
Weet iemand waar ik samples kan vinden van het geluid
aan het begin van Beat It van wijlen M. Jachson?

Ik weet dat het een preset uit de Synclavier was en
heb deze ooit op een diskette bij een Emu ESI32 gehad
Deze heb ik echter doorverkocht met deze diskette :stupid

Weet iemand waar ik samples kan vinden van het geluid
aan het begin van Beat It van wijlen M. Jachson?

Ik weet dat het een preset uit de Synclavier was en
heb deze ooit op een diskette bij een Emu ESI32 gehad
Deze heb ik echter doorverkocht met deze diskette :stupid

Zelf samplen van de track?

Dat kan, maar dan ben je afhankelijk van de lengte van de sample in het begin want later in het nummer klinkt de klank in zijn geheel uit en dan zit de andere muziek er al onder.

Als ik me niet vergis, heb ik hier een softsynth ergens waar die sound "bij benadering" in zit. Zal de komende week tijdens het produceren eens door de presets en synths heen lopen, dan komt ie vast wel boven!

Ik heb de tonen uit het begin van het nummer al gesampled en een time-stretch er overheen gegooid, daar kan ik redelijk mee uit de voeten, maar
is nog niet ideaal.

'k Heb 'm voor 75% geloofwaardig op mijn Nord Stage...
Moet nog wat fijntweaken, maar heb helaas geen idee meer hoe dat het ding opgebouwd was :) (concrete settings).

Heb geen FM gebruikt maar één van de digital waveforms.

Heb me ook nog niet verdiept in het overzetten van files individueel, kan je die apart opslaan en naar een specifiek slot dumpen? Anders mag je mijn brouwsel wel gebruiken.

Als ik hem zelf moet bouwen denk ik dat ik de Indigo 2 ga gebruiken, maar ik vind het wel gaaf om de echte sound te gebruiken.

Is te herkenbaar.

Zo gebruiken wij bij We Will Rock You van Queen de samples van de echte "Boom Boom Tjak" + daar overheen echte drums.
Dat knalt wel. 8~

Het punt met samples van de Fusion is dat ze niet uitwisselbaar met andere samplers zijn (bij mijn weten dan he?)...

Ik heb op Youtube gezocht maar kon geen filmpje vinden met de Synclavier die deze preset speelt.
Ik las in de Future Music een interview met de producer van het nummer en die wou geen Synclavier preset gebruiken maar Michael Jackson vond hem wel mooi dus hij bleef..
En rightfully so want ik vind het een van de vetste intros all time....

jaaaa

jaaaa

Dit was dus wat je zocht ;-)
(mods, ik weet niet of dit qua copyright mag, alles staat er op, auteur, blad, nummer etc.)

Attachments

• Schermafbeelding 2009-10-17 om 20.14.50.png
    Schermafbeelding 2009-10-17 om 20.14.50.png
    258,4 KB · Bekeken: 128
Laatst gewijzigd:
Op de Nord Stage? Vet, zou je je sound kunnen dumpen en beschikbaar stellen?

Back