Gratis 192 presets voor de gratis Stormgate 1

peterdh

Collabs
De Stormgate 1 plug-in is een amplitude rhythmic gating effect; je kan er onder andere de bekende trancegate effecten mee creëren . Ik heb voor jullie 192 presets gemaakt: 12 patches met elk 16 verschillende patterns (A t/m P). Met het “functions” menu kan je trouwens de presets makkelijk veranderen, wat weer een hoop nieuwe patterns kan opleveren. De preset bank heet “De Gatez bank” en is in .fxb formaat. Ik heb een audio demo gemaakt, waar je stukjes van toegepaste presets kan beluisteren.

Veel plezier ermee! En reacties zijn natuurlijk welkom :kimono:

stormgategatezj.jpg

Attachments

• Stormgate 1 Gatez bank demo.mp3
    4,6 MB · Bekeken: 155
  • Stormgate_1_Gatez_bank.zip
    197,7 KB · Bekeken: 162
Lacertus en v.i.n.n.y. bedankt voor jullie reactie.

Misschien zijn een paar tips hoe de gate te gebruiken wel handig voor de nieuwelingen: De synthpreset, waarop je Stormgate insert, tweak je zo dat de amp envelop de kortste attack tijd heeft en het amp sustain level op de hoogste stand staat. Dan kan je nog vervolgens een lfo of (als je die hebt) een multi segment envelop het filter of een andere parameter laten moduleren, voor variërende effecten.

Ik heb een paar meldingen gekregen dat Stormgate te laat start. De oplossing in mijn DAW, Cubase Studio 4, was: Voordat je gate begint, eerst een andere pattern selecteren en vervolgens wanneer de pattern moet beginnen de gewenste pattern selecteren. Vergeet dit niet met je automation op te nemen, want anders wordt de gekozen pattern niet in je song/project gesaved.

Nog een tip voor mensen die timingproblemen in hun host hebben met Stormgate1. Je kan ook de patterns triggeren via de midinoten C1 t/m D#2. Het gaat als volgt: Je maakt een miditrack aan en kiest als midi-output Stormgate 1. Het enige wat je nu nog moet doen is de juiste nootnummers op het juiste moment recorden op je miditrack. De ontwerper van Stormgate 1 geeft trouwens de voorkeur aan deze methode boven de eerder genoemde methode van het opnemen via automation.

Back