S5000 of mpc 500?

cjl

Nieuwkomer
Hoi kenners,

Ik ben een sample noob, met een piep klein studiootje.
ik heb al veel aan dit forum gehad, maar ik kom ergens niet uit.
Ik bezit een edirol 500, novation a-station, paar pc's met sonar en andere edit software.
Wat ik nu wil is op een makkelijke manier samples onder de toetsen van mijn edirol zetten.
Software sampling is niet zo mijn ding, dus dacht aan een s5000 gezien de vele positieve reacties op dit forum.
Maar ook de mpc 500 lijkt me tof, vanwege het "redelijk eenvoudig" in elkaar zetten van een leuke sequence.
Ik weet het werkelijk niet meer, en om meteen diep in de buidel te graaien is ook weer zo wat.
Dus .. Hellpp ..iemand een idee welk van deze 2, of wellicht nog een betere optie?

Cjl

als er iets makklijk is dan is het wel met sotware meerdere samples ondertoetsen leggen. Dat is met hardware altijd its omslachtigere is mijn ervaring (ik heb zowel s5000 als mpc 500 ghad).

In de studio zou ik altijd de S5000 verkiezen boven de mpc500, voor stand alone, onderweg knutselen is de mpc 500 leuk.
De s5000 is echter veel uitgebreider dus daar zou je uiteindelijk meer aan hebben.
Ook het werken via usb editor met de s5000 op je pc werkt makkelijk.

Tegenwoordig werk ik met softsamplers, omdat dit nog makkelijker is (reason 4 NNXT, battery)

ik zou zeggen ga voor de s5000
fijn groot scherm, veel mogelijkheden
en als je een vind met usb dan kan je fijn editten met je pc (zelf nooit echt gedaan)
mpc500 is leuk speelgoed, S5000 is toch meer een echte machine

s5000,..
omdat t pro audio gear is,.. met echte superconverters,.. amps en andere hardware.
Niet lo-end-zo-goedkoop-mogelijke groovegear als de mpc500!
Aksys is te gek! Net zo easy als software,.. drag n drop interface heen en terug met je pc!
En de sound staat als een huis!

Maar je moet r wel 1 kopen met usb!!!!!!

@boelie035, Klinkt interresant maar de prijs is er ook naar, (hier op het forum gemiddeld 600 euro) terwijl een s5000 of mpc 500 voor de helft te koop zijn.
Nogmaals met samplers ben ik een noob, sample tot nog toe op de pc, dus wil even voorzichtig beginnnen met wat "goedkopere" gear

De andere reactie's spreken voor zich de s5000 , als ie maar usb heeft dus.
Ik ga toch ook is kijken naar de mpc2000xl zie ook positieve reactie's hier op het forum.

mpc2000xl is zeker leuk
enige nadeel ervan is het schermpje
de schermpjes ervoor zijn niet echt makkelijk te vinden.
Kwa basic sampler gaat de S5000 wel stukken verder, als je wilt sequencen extern(zonder pc) zou ik wel gaan voor een mpc2000xl

Hoi kenners,

Ik heb de afgelopen tijd bij wat mensen in hun studio mogen kijken/spelen.

De s5000, prachtig apparaat maar overkill voor mij.
De mpc 500 werd afgeraden (vond het wel een leuk masjientje), de 2500 was degene die ik moest hebben (ligt alleen ver boven mijn budget).
Reason 4 vind ik een mooi proggie, maar is het niet voor mij.
Iemand had net de "nieuwe" Micorsamplert van Korg, en ondanks zijn plastic uiterlijk lijkt dat degene die het gaat worden.
Er schijnen met de MS toch ook wel minpunten te zijn, o.a. het niet kunnen muten van je ingang signaal tijdens resamplen (horen zeggen).
waardoor je ongewenste geluiden door je sample heel krijgt ?!
De roland sp 404 xl schijnt ook een heel goed samplert te zijn, deze mag ik binnenkort even betasten.
Ook hier op het forum zie je uiteenlopende meningen over de beste (budget) sampler.
Is er iemand met "hands on" ervaring met de MS of 404 XL ?
Op internet of youtube is de informatie nog summier, in ieder geval iedereen bedankt voor jullie info of mening.

Cjl

Back