space echo probleem

falafelbiels

Learning to wiggle
Hallo mensen,

Ik heb dus een RE-150, waarvan de tape niet graag mee loopt. Zo nu en dan hoor je een "warble" waar de tape even moeite heeft met meelopen, op zich leuk, maar niet altijd alsjeblieft. Gisteren was het zo erg dat hij gewoon niet meer begon met lopen. een beetje aanslingeren op de aandrukrol van de capstan hielp, zij het voor even. De capstan zelf draait gewoon. Is dit toevallig een bekend probleem bij de re-150? Hij klinkt verder prima dus versleten tape lijkt me sterk.

alvast merci,
groeten,
Niels

Met mijn kennis van cassettedecks stel ik voor dat je eerst eens de capstan reinigt, indien dit nog niet gedaan is. Wattestaafje + alcohol.

heb je er goeie, voor echo´s bedoelde tape opzitten?
en wat nogal eens voorkomt, de spanning van de aandrukrol wordt door slijtage wat minder.
dan moet dit afgesteld worden, of een nieuwe aandrukrol ( zijn , als je eraan kan komen erg prijzig)
als de tape een piepgeluid maakt, dan is die aan het kleven, aan de koppen en alle andere delen, ook niet goed.
groeten,
jeroen

hij piept niet, tenzij ik er een piep in stop. De motor maakt wel aanzienlijk meer geluid dan die van mijn echochord mini. nou jaaa, aanzienlijk, hij maakt gewoon meer geluid...

Back