Gratis 100 button midi-controller / software

patrickpincher

sound hunter
... leuk ding om vanaf je scherm eenvoudig meerdere parameters gecentraliseerd aan te kunnen sturen.
Elke button kan je benoemen, kleuren, en soort midisignaal toewijzen (cc, note on/off, enz.), en dit over 4 apparte outputs met elk 16 kanalen

... en jawel volledig gratis, klik op de link onderaan om te downloaden.

Features:
•User specified number of button rows and columns
•Up to 4 different MIDI ports per application instance
•The window title and each button can be named
•Buttons and button text can be individually coloured
•Button text font and size can be (globally) set
•The buttons re-size as panel is stretched
•Various options to disable position, size & button changes
•All settings are saved to an ini file
•Alternate ini files can be loaded as a command line parameter
•No installation required - ready to run

http://www.audiovisualdevices.com.au/software/midibuttons/midibuttons.php

in principe niet zo moeilijk om zelf te schrijven. Een potmeter is maar een cirkeltje met een klein streepje om de huidige waarde aan te duiden, dus dat valt ook makkelijk mee te resizen met het venster. (resizability zou mijn grootste argument zijn om zo'n tooltje te gebruiken)

Sliders zijn in de meeste interface frameworks/toolkits wel al opgenomen maar die resizen vaak niet mee. (toch niet in de breedte)

Een mogelijkheid is beroep doen op een vector-based interface à la Flash of Silverlight. Resizen gebeurt dan automatisch.
Moest ik tijd hebben, zou ik me er zelf wel aan wagen. Want ik erger me dood aan die fixed size vst's die op mijn überlaptop veel te klein worden weergegeven !

Inderdaad goed te doen als je de MIDI-interface zelf niet hoeft te schrijven. Dat kan namelijk vrij tegenvallen.

Back