Advies : Gear inruilen voor 1 workstation..welke??

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo allemaal,

Ik werd wakker en keek naar mijn setup in mn kleine slaapkamertje,
toen dacht ik 'dat moet efficienter kunnen' ...
Dus speel ik met de gedachte op mn Nova,Prophecy,Procussion,Vintage Keys en wat effecten in te ruilen voor 1 groot,zeer uitgebreid workstation....
Nu is mijn vraag :

Is er een workstation op de markt met de volgende features? ;

- minstens 128 stemmig
- veel verschillende drumkits waaronder 909/808 sounds
- zeer veel sounds varierend van analoog (303) tot akoestisch (piano)
- effecten aan boord
- groot display
- +/- 8 aparte uitgangen
- een aantal (toewijsbare) knoppen voor bv cutoff en reso..
- 19 inch

...Zo ja, welke en wat kost die???

Thanxx...

Een iets wat voordelige oplossing is een Cs6x of RS7000. Veel ingebakken geluiden (Die goed klinken) + sampler. Je kan eventueel op de cs6x ook nog een VA of DX plugin er in knallen. Dan heb je eigenlijk alles wat je hebben wil! Toch?

Wil je dat echt?

Ik heb een Trinity met ingebouwde prophecy en 8MB flash ROM voor m'n samples ik gebruik de sequencer van de trinity om de trinity/prophecy en m'n micro Q aan te sturen. Voor de cutoff en rez heb ik een UC16 controller.

Ik zou denk ik liever een losse sampler en losse synths hebben, 19" rack formaat zodat het een beetje compact blijft.

Misschien is het gewoon puur dat je ontevreden bent met wat je hebt? Of zou je je computer door een hardware sequencer kunnen vervangen?

Druid

workstation

workstation

wat dacht je van de Motif met sampler ingebouwd en een geweldige sequencer. Je eigen drumkits bouwen is met de sampler geen probleem, polyfonie is wel lager maar met uitbreiding van een plg-in board verhoog je deze weer en ook je multitimbraliteit.(is dat een woord).

Origineel geplaatst door druid
Wil je dat echt?

Ik zou denk ik liever een losse sampler en losse synths hebben, 19" rack formaat zodat het een beetje compact blijft.

Ja dat heb ik wel, maar soms heb ik een bui om dingen weg te doen wegens een kleine ruimte...
Zeker als je niet echt vaak muziek maakt, dat zijn van die golfbewegingen...

Misschien krijg ik ook wel spijt als ik alles wegdoe...maar met 1 extreem uitgebreid workstation bespaar ik veel ruimte denk ik..

Maar ik denk IDD dat ik met het spul wat ik nu heb meer variatie in sounds heb...

Tja hmmm:confused:

Ik dacht een tijd geleden hetzelfde als jij. De basis van m'n setup is nu de Triton LE, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik zou voor een Triton, karma gaan als ik jou was.

De Triton is te gek!! je kan er hele complexe geluiden mee maken, er zitten genoeg drumkits in en de effecten zijn geweldig.
Ik zou ook voor een Triton gaan maar er wel één VA bijhouden.
De Triton en de nova is een mooie combinatie, k heb de nova ook gehad en heb hele leuke dingen gedaan met die 2 synths.

Origineel geplaatst door synthmann
even wachten op de kurzweil k2661

Aangezien je 19 '' wil, kun je beter voor de Kurzweil K2600r gaan...

Origineel geplaatst door Bass
Ja dat heb ik wel, maar soms heb ik een bui om dingen weg te doen wegens een kleine ruimte...
Zeker als je niet echt vaak muziek maakt, dat zijn van die golfbewegingen...

Misschien krijg ik ook wel spijt als ik alles wegdoe...maar met 1 extreem uitgebreid workstation bespaar ik veel ruimte denk ik..

Maar ik denk IDD dat ik met het spul wat ik nu heb meer variatie in sounds heb...

Tja hmmm:confused:

Ik ken het probleem maar al te goed: had op mijn studentenkamer op de campus in Enschede zelfs een JD 800 die ik daarom heb weggedaan (domdomdom=( )

Uit mijn ervaring zou ik gaan voor een leuk masterboard en een 19" rack gevuld met goddelijke synthjes.
Voordeel van deze opstelling is dat je maar 3 kabels hoeft aan te sluiten (ga er even van uit dat je het rackje even fixed wired met een rackmixertje)
Je bent op deze manier hardstikke flexibel en je kan het rack de hele kamer door bonjouren als dat nodig is! :eureka:

Een workstation alleen is één en al consessie; het is steeds nét niet helemaal. Workstations zijn naar mijn smaak ook meer iets voor podium muzikanten in een top 40 band. Dat is dan mijn mening

Ben het met synthiak eens, de triton in combi is heel krachtig. Dat een workstation alleen een bandjessynth is vind ik met alle respect wel erg kort door de bocht. Met de triton studio krijg je o.a. een volwaardige sampler, harddisk recording voor resampling, de MOSS synth expansion (met 1000en gratis sounds!) is te gek. Hang daar nog een module aan en je hebt een zeer compacte en bruikbare setup :) Check anders de specs maar even op de korg site ;)

Zelf zie ik de computer als het ideale workstation, heb namelijk weinig tot geen beperkingen en save alles met een druk op de knop. :D

8~

kurzweil K2000 is zo ongeveer het hele album dreamland van robert miles mee gemaakt, dus echt niet voor podiumbandjes!

'k Ken het probleem. Ben nu overgestapt op een goed masterkeyboard (Oberheim MC1000) en verder alles in 19" modules. I.c.m. met een XV3080 of XV5080 voldoe je voor minder dan 1800 euro aan jouw eisen.

Gek dat je het hebt over een workstation terwijl je eigenlijk alleen maar een soundmodule specificieert (je noemt bv geen sequencer).

Samenvattend:

Samenvattend:

Misschien krijg ik ook wel spijt als ik alles wegdoe...
Uit mijn ervaring zou ik gaan voor een leuk masterboard en een 19" rack gevuld met goddelijke synthjes.
Je bent op deze manier hardstikke flexibel en je kan het rack de hele kamer door bonjouren als dat nodig is!
Een workstation alleen is één en al consessie; het is steeds nét niet helemaal. Workstations zijn naar mijn smaak ook meer iets voor podium muzikanten in een top 40 band.
Ben nu overgestapt op een goed masterkeyboard (Oberheim MC1000) en verder alles in 19" modules. I.c.m. met een XV3080 of XV5080 voldoe je voor minder dan 1800 euro aan jouw eisen.

Ik denk dat in alle voorgaande sitaten wel een kern van waarheid zit. Persoonlijk zou ik liever flexibel blijven en voor lossen 19" apparatuur gaan.

Wat hier nog niet genoemd is, is dat elk apparaat op den duur gaat klinken als dat apparaat. Wat ik bedoel is dat je na verloop van tijd al van verre hoort welk apparaat er aan staat. Volgens mij heb je hier met losse componeneten veel minder snel last van.

Back