Terratec Producer Area61

robbie50

ferkeert lit
Vraagjes.....

Ik heb mij laten verleiden tot de (goedkope) aanschaf hiervan.....
Maar?
Waarom zitten hier outputs op?:eureka:
( en inputs?)
Ik krijg hem niet standalone aan de praat.........
Ik doe vast iets verkeerd, in de handleiding kan ik totaal niets hierover vinden....ook niet op de manual op CD.....

Iemand een idee?:?

groet,:doei:

robbie

Volgens mij gewoon de phase88 drivers installeren?

Dank voor je reactie.......:okdan:
Wat schiet ik daarmee op, ik bedoel ik wil de Area "standalone" gebruiken.....kan toch:erm:
Deze drivers zijn toch voor mijn PC, of vergis ik me?=(

groet,

robbie

Laatst gewijzigd:
als ik het almachtige internet mag geloven, is de Area 61 een controller keyboard met ingebouwde geluidskaart. Standalone doet dat dus niet zoveel :)

Hazes,

Dank......ik begrijp dat de Area geen "eigen" sound kan produceren......:engel:
maar waar is die geluidskaart dan voor....:eureka:
Het lijkt mij té simpel dat ik er een "line" in stop, welke er vervolgens weer uit komt.
Je begrijp; "ik snap het gebruik hiervan niet"?

groet,:okdan:

robbie

Net als elke geluidskaart kun je er dus bijv het geluid van een andere bron (synth of zo) in stoppen, of het geluid van de PC naar bijv je monitors laten gaan.

Voor stand-alone gebruik heb je hier niets aan denk ik... stand-alone heeft misschien meer te maken met de MIDI IN/OUT zodat je je modules op die manier kunt aansturen...

Helemaal stand-alone is elke controller, geluidskaart, synth, etc. nutteloos...

Dank!!
Maar eigenlijk is dit een soort "doorgeefluik".....vrij nutteloos dus.....:stupid
Ik kan er een synt uitgang "in -stoppen"....resultaat ik hoor op de uitgang de synt!
Raar, valt niet te bewerken of zo?
Ik snap deze, overbodige, optie niet....:(
Maar ook ik kan "gek" geworden zijn.....8>

groet,

robbie

ja ik heb ff zitten googelen, maar blijkbaar kunnen er extra DSP kaarten in die Area 61 zodat je em ook zonder pc kunt gebruiken (wat jij dus wilde doen):

These following optional sound expansions are already available for the AREA 61 keyboard:

* KOMPLEXER DSP Board, virtual analog Hardware Synthesizer, Waldorf MicroQ® compatible.
* WAVE XTABLE waveboard, 128 voices, GM/XG compatible soundboard more than 500 top-drawer sounds und drumkits.
* DoX-1 Wavetable Daughterboard by MIDITEMP®, HI-Synthesis soundengine from the successful KORG-TRITON® series, 660 high quality sounds, 30 drumkits, two effect processors and GM/GM2 compatibility.

nou in elk geval, het kan dus wel als er zo'n sound expansion inzit, maar gelet op jouw verhaal zit er bij jou niks ingebouwd dus moet je ergens zo'n expansion board halen en dan kun je standalone door de geluidsbarriere...

eh waar dan? ja dat is me ook niet helemaal duidelijk want ik zag 123 niet (musicstore, Thomann, Feedback, KeyMusic) iemand die die dingen nog heeft?!

iniedergeval, succes met zoeken......:doei:

B3,

Jij hebt helemaal gelijk, ik heb hem eens op zijn kop gezet.....zit een luikje met 4 schroeven......en daaronder.
Plug, welke dus waarschijnlijk op zo'n boardje moet.
Lachhe! stond niks over in de manual.......

Je begrijpt dat ik nu ga zoeken naar zoiets......

Iemand nog eentje "over".....:engel::engel:
Ik wil dit natuurlijk eens proberen....

Dank voor je aanvulling.:halleluja

groet,

rob

Laatst gewijzigd:
nu las ik in https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=117205 dat Joeribl "Echter met een klein truukje heb ik er nog een Yamaha DB60XG wavetable boardje werkend in gekregen."

misschien wil hij jou z'n truukje wel vertellen, want die Yamaha zal wel iets makkelijk te vinden zijn dan die Terratec dingen (denk ik)

nou dat was het wel weer voor mijn wijsheid van vandaag...;)

Hé B3.....

Goeie tip!:halleluja:halleluja
Ik heb gelijk een mailtje gestuurd.....ik heb namelijk dat boardje hier nog ergens liggen......:okdan::okdan::okdan:

ZOEKEN!!!.....:stupid

groet,

robbie

Je hebt inmiddels mail :p

Om nog even terug te komen op de orginele uitbreidingskaarten.

De DSP kaart is volgens mij nooit op de markt gebracht.

De Terratec Wave Xtable kan je waarschijnlijk nergens meer krijgen. Een maand of wat terug hadden ze er bij Thomann nog een paar.

De DoX-1 kan je nog wel krijgen. Is echter een kaart van 459 euro. zie ook: http://www.thomann.de/nl/synthax_dox1_sound_board.htm

Mijn truukje werkt in concept. Alleen het Yamaha board is een stuk groter dan de bovenstaande boardjes. Dus mijn huidige opzet past fysiek niet.

Boardje....stukje af zagen.....:stupid:stupid:stupid
Wat een geld zeg die D0X, zou toch wel te gek zijn om hem met de DB aan de gang te krijgen.......:kroon:
Ik denk met je mee, zodra ik mijn board heb ga ik ook eens zitten solderen en vooral....passen en meten.......

groet,

robbie:doei:

Back