Roland MC 909 best met smartmedia 128...

Flatron

Ouwe rot
Kan ik het best een smartmedia van 128mb smartmedia en 128mb ram kopen. Is niet de plezantste manier om te werken?

En hoe kan ik van uit de pc langs de USB verbinding (zonder een smartmedia kaart) boven de 16 mb, samples doorsturen naar de MC 909? Is dit eigenlijk wel mogelijk zonder smartmedia kaart?

Hier geraak ik niet helemaal uit! Voor de rest heb ik de "Handleiding" nog niet echt open gehad. Ik vind het persoonlijk een Zalige machine !

THX

Flatron

nog ff bij vermelden:

www.mc-909.com
New R&B and Hip Hop Patterns
Here are 8 Patterns created by some professionals in the Hip Hop and R&B industry. All the sounds for these patterns take advantage of the built-in ROM tones of the MC-909.
sub_2.gif

Mja heb zelf nog geen smartmedia kaart gehaald (ben lui :z)
Maar heb begrepen dat je die moet formateren bij elke OSupdate
MAW als je wat op je SMkaart hebt staan en je wilt er een nieuwe OS opzetten moet je eerst alles Backuppen voordat je em formateert
Dus is het mss makkelijker om er 1tje van 8/16MB te halen voor de updates en 1 van 128MB om alles te backuppen

En ja je kunt samples in je MC laden zonder een SMkaart maar wel tot het maximum van je samplegeheugen
dus heb je nog geen DIMM is 16MB het maximum hoe dat psies met een SMkaart gaat weet ik niet
Maar ik denk dat je via je MC gewoon meteen naar je SMkaart kan uppen ...

En wat een DIMM betreft prop er gewoon meteen 256MB in kan je lekker vooruit :)
Heb zelf een 256MB PC133 Dane-Elec cas2,5 erin zitten en geen problemen

GreetZ Ch!llZ

In de Sound on Sound van deze maand kaarten ze dit (probleem) ook aan. Je kan er wel 256mb inprikken, maar die smartmedia kaartjes schijnen maar tot 128mb te gaan.

Wat jij voorstelt lijkt me dan ook de handigste configuratie...of wachten op de eerste 256mb kaartjes.

ps: Ik krijg de 32mb van mijn sampler zelfs nooit vol....;)

Bedankt voor de hulp Ch!llZ en OnAcid. :okdan:

Ja ik denk het ook dat het plezanste is met die 128 mb + Kaartje 128 mb. We zullen zo al is beginnen.

Back