WAV samples mpc-samples.com

Shado_beatz

Stamgast
Hallo,

Ik zit er aan te denken om wat extra drumsamples/kits aan te schaffen.

ik had een oogje op deze pack: http://www.mpc-samples.com/product.php/115/the-inspired-by-collection/

Zelf maak ik geen gebruik van een mpc maar een MPD32 icm Battery 3.

Ik heb al een week geleden een mailtje gestuurd of deze pack compatible is met mijn setup ( ik denk t haast wel, t zijn waarschijnlijk gewoon wav sampletjes ) echter nog geen antwoord gekregen...
toch wil ik het zeker weten aangezien het een aankoop via het net is.

iemand ervaring?

Quote:
Format: Contains either SND or WAV versions of all sounds (16 bit) + PGMs for loading into all MPCs.

Het lijkt erop dat je voor de wav versie moet kiezen, aangezien er or staat.
Het lijstje met gaat het werken is denk ik enkel voor PGM bestanden geldig.

Quote:
In addition to this, if you have a non-MPC sampler or computer software, you can purchase any of the WAV formats as these contain standard 16 bit, 44.1kHz WAV samples.

Dus dat moet goedkomen.
Nu hoef ik me er niet mee te bemoeien, maar de kwaliteit van de samples (geluidtechnisch gezien) lijken me niet top.

Quote:

Nu hoef ik me er niet mee te bemoeien, maar de kwaliteit van de samples (geluidtechnisch gezien) lijken me niet top.

Goed dat je je mening geeft, zelf heb ik niet veel verstand over de kwaliteit van samples.

Ik kan ze toch wel eventueel oppompen met behulp van VSTi's ?

Wat adviseer jij mij anders? ik kan namelijk geen andere degelijke site vinden die samples verkoopt..

Ben zelf niet een pro, maar in de studio wordt in dat geval wel 96kHz / 24-bit gebruikt als het goed is. 44,1kHz + 16 bit = cd kwaliteit. Duidelijkheid hierover kunnen sowieso veel mensen hier geven, want ik weet niet of dit voor serieuze productie met mastering problemen kan geven.
De Battery kits zijn in ieder geval wel van de hogere waarden.

Wanneer je wave gebruikt, zoals je aangeeft, kun je prima met de samples aan de slag gaan. Verder kun je bij zo'n beetje elke muziekshop cd / dvd's krijgen met samples. Het aanbod is supergroot.

Voorbeeld van het aanbod:
http://www.bestservice.de/sort1.asp/hiphop_rnb_reggaeton/nl

In Nederland vind je ze terug bij winkels die productie apparatuur verkoopt, zoals Midi Amsterdam.
Zie voor sample cd's:
http://www.midi-amsterdam.nl/catalog/index.php?cPath=36_78

Als je bij de Duitse site besteld, wordt er met besteding van 50 + de boel gratis verzonden binnen de EU.

Of kijk voor de gein eens hier:
http://www.ilio.com/vienna/instruments/superpackage/index.htm

Ja ik ben zelf ook geen pro hoor maar er is vast wel iets te vinden over geluidskwaliteit op dit forum! dus dat zoek ik wel ff op.

ik heb de voorbeelden even bekeken, prima opties inderdaad, en sommige zijn zelfs van studio kwaliteit!

Bedankt Ronaldoz!

Ben zelf niet een pro, maar in de studio wordt in dat geval wel 96kHz / 24-bit gebruikt als het goed is. 44,1kHz + 16 bit = cd kwaliteit.

Volgens mij ga jij het verschil echt niet horen hoor tussen 96kHz / 24-bit en 44,1kHz / 16 bit :) Zolang die samples niet vol ruis zitten kan ik me niet voorstellen dat er een probleem mee is. Je moet niet vergeten dat er eigenlijk maar 1 mpc is die 96kHz / 24-bit doet en dat is de mpc 4000. Daarom zijn die samples dus ook 44,1kHz / 16 bit. Eigenlijk zeg je dus dat die andere mpc's allemaal een inferieure kwaliteit hebben maar dat klopt niet hoor ;) Die doen het prima op 44,1kHz / 16 bit, mijn mpc60 is zelfs 40khz 12bit.

Dit zegt net een masteraar (of in opleiding) op het forum. (pmx)
En nee, ik vind de mpc geweldig, dus ik wil niet zeggen dat het een inferieure kwaliteit heeft!
Maar je hebt gelijk, dat zeg ik dan letterlijk.

Zie hier:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=118325&page=2

16 bit heb je pas nodig als je naar cd gaat (*). even flink versimpeld, maar niet minder waar: alles wat je daarvoor doet, ook het masteren, doe je op 24 bit. 24 bit wordt in de computer verhoogd tot 32 bit (fixed, float, soms 48 bit). hier hoef je verder niet over na te denken. als je een file exporteert doe je dat altijd op 24 bit. 32 bit is op geen enkele manier beter klinkend dan 24 bit, het is enkel een manier die beter is om mee te rekenen in de computer.

pas als je naar cd wil, ga je naar 16 bit. omdat je als je een sound lomp afknipt, je distortion krijgt, voeg je dither toe. dit is een soort ruis die je toevoegt, net iets harder dan het level waar je 8 bits hebt afgeknipt. dit doet de mastering engineer voor je. doe je het zelf, zorg dan dat je pas op het allerlaatste moment truncate (= bits 'afknipt'), en dan ditherd/t. de sony oxford limiter kan dit bijvoorbeeld, of de kjaerhus limiter. er zijn vast ook legio andere manieren. ik doe het in soundblade, een daw.

kortom: werk NOOIT op 16 bit. bij twijfel: 24 bit, geen dither.

(klein praktijkvoorbeeld: ik heb net een album gemasterd wat op 16 bit opgenomen was, en gemixed. het masteren kostte 6 uur, het denoisen door het 16 bit gedoe nog eens 4 uur. een dure fout!)

* of als je mp3s maakt met itunes. maak ze met lame, dat kan van 24 bit mp3 bouwen en klinkt beter.
Daar kun je misschien duidelijkheid krijgen. Het kan ook zo zijn dat de samples bij productie op de pc (als geheel project) worden omgezet naar meer bit. Heb geen idee.

Dat inferieur was meer een grapje :P Bedankt voor die link, toch blijf ik erbij dat het beetje pielen in de ruimte is met die 24bit. Mischien komt dat omdat ik geen computer gebruik.

Kijk is aan, duidelijk!

Ik kan ze dus toch zonder enige twijfel halen via de mpc samples site? :D

Dit zegt net een masteraar (of in opleiding) op het forum. (pmx)

in opleiding ben ik niet hoor :)

alles in z'n context he, 16 bit is niet per definitie slecht ofzo: als een sample niet meer dan 96 db dynamiek heeft is het gewoon niet meer dan 16 bit, maar dat maakt de sample er niet minder goed om.

nahh 83 euro voor zulke gare samples, never nooit aanschaffen die handel!!!

Back