mixwizard: kwaliteit oudere versies?

cornelis a.

gezocht
Dag lieve mensen,

Het is hoog tijd dat er hier eens een fatsoenlijke mixer komt, want ik krijg pleinvrees van de headroom op me venice. Mijn oog is gevallen op de a&h mixwizard 14:4:2. Krek de mogelijkheden die ik zoek en zonder van die vervelende ingebouwde effecten.
Nu vraag ik me af: zijn versies 1 en 2 van de wizards net zo goed en betrouwbaar als de 3? Heb ergens op een PA forum of zo wel eens gelezen dat mensen tegen problemen aanliepen, zoals kanalen die het begeven, maar kan het zo gauw niet meer vinden. Wat zijn jullie ervaringen?

Groeten Niek

alle mixers gaan een keer ergens kapot. met wizards heb je vooral een probleem met de eq pots, die worden op een gegeven moment gaar en dan gaan ze knallen als je er aan draait. kwestie van servicen. qua headroom is het niet per se heel veel beter dan een venice, maar ik geef toe dat ik ook liever een wizard zou hebben als ik moet kiezen. stuk meer solide...

nou nou... was een grapje, heb een ouwe soundcraft nu. zo'n venice is toch weer een andere catagorie, stukje prijziger ook.
wat bedoel je met het knallen van de eq's? dat ze zeg maar van de ene waarde ineens naar een andere waarde schieten? of bedoel je dat ze gaan kraken?

zal even vragen aan de onderhoudstech van ekko wat er precies mee was destijds, hij weet het wel. het is een soort hele harde kraak, als ze een tijdje niet gebruikt zijn.

als ze het doen, vind ik het hele fijne mixers voor hun formaat en mogelijkheden, maar een venice is niet echt slechter te noemen eerlijk gezegd...

nee, precies :)
maar ik heb waarschijnlijk een wz3 gevonden voor een voor mij aanvaardbare prijs, dus is de discussie niet echt meer relevant voor me. toch bedankt!

Back