Deucetone Rat 9V Adapter

The Unholy

Hard lid
Hi,

Ik heb laatst een Deucetone Rat distortion pedaaltje gekocht. Hij werkt nu op een 9V batterij maar dit vind ik geen doen in de studio.

Ik heb dus bij de Media Markt een gestabiliseerde 9V adapter gekocht, met een verloopje naar 3.5mm jack van Feedback, maar die vuile Rat doet niets.

Natuurlijk heb ik de ballen verstand van adapters. Die ik nu heb is een 300mA, maar blijkbaar is dat dus te weinig. Ik heb ze gezien tot 1600mA, maar volgens mij is het maximale dat je kunt kopen 1000mA op 9 Volt.

Wie kan me vertellen welke ik moet hebben om de Rat veilig op te laten werken en waar je die kunt kopen?

Moet de plus en de min van de plug niet omgekeerd zijn om te werken...??

Denk niet dat die Rat meer dan 300mA verbruikt als ie met batterijen amper 1 mA doet...

Uit de online gevonden manual :

POWER SUPPLIES: The jack marked ā€œ+9Vā€ disconnects the battery
when a plug is inserted in it, thus permitting the RAT to be powered
from a line-operated power supply. This power supply must be a
negative-ground DC power source.
It should be well filtered to prevent
excessive hum and should not exceed +12VDC. The current
requirements are extremely low (about 5 mA is more then enough).
A
9-volt 50 mA calculator-type power supply found at many electronic
stores should be adequate. For the best possible performance and
reliability use a Pro Co Sound RPS1 Battery Eliminator is definitely
recommended for the Deucetone.

Edit :En nog een plaatje gevonden van de geschikte powersuplly....Google is je vriend...

kbasgp.jpg

Ja bedankt voor het zoeken, maar zover was ik ook al. De adapter op het plaatje past niet op het Nederlandse stroomnet aangezien we hier 230V hebben...

Ik heb de plug op beide manieren geprobeerd(moest wel, want het is onduidelijk wat de + en de - is). Maar hij doet het echt niet. Overigens is 300mA het laagst wat ik kon vinden. Zou dat dan teveel zijn?

Ja bedankt voor het zoeken, maar zover was ik ook al. De adapter op het plaatje past niet op het Nederlandse stroomnet aangezien we hier 230V hebben...

Ik heb de plug op beide manieren geprobeerd(moest wel, want het is onduidelijk wat de + en de - is). Maar hij doet het echt niet. Overigens is 300mA het laagst wat ik kon vinden. Zou dat dan teveel zijn?

Ik snap heel goed dat de adapter niet geschikt is voor het europees netwerk...maar dat moet verder niets uitmaken voor de specificaties ervan.

+ is in dit geval de tip....- is de sleeve...Amperage moet geen probleem zijn als dit teveel zou zijn...ze geven in hun info ook aan dat 50 mA al genoeg moet zijn...dus als deze nu 200 of 300 mA is...is dit geen probleem

Enig probleem zou de voltage kunnen zijn...die MOET 9 V zijn en niet meer.

Vreemd...voordat ik 'm aan m'n PedalPower had hangen,zat ie gewoon aan een standaard adaptertje...zo'n variabele adapter,die je bij elke electronica boer kunt kopen...als ie maar tussen de 9v en 12v zit...

Je hebt toch wel de batterij er uit gehaald ? :P

Heb je wel een goede plug zodat de binnenkant wel contact heeft. er zijn namelijk zo'n ontzettend veel verschillende soorten plugjes, soms passen ze wel maar hebben ze geen contact

@all Bedankt voor de reacties. Ik heb toch de adapter maar omgeruild voor een nieuwe en nu werkt het wel. Alleen, zoals r2o zegt, het plugje en het verloopje naar 1/8 jack maken niet helemaal goed contact, maar zolang ik eraf blijf werkt het wel. De Rat geeft nu meer volume dan met een batterij trouwens. En Dione, als je hem aan de adapter hangt, hoeft de batterij er in principe niet uit, maar ik had het uiteraard wel geprobeerd ja.

:okdan:

Back