Hoe Krijg ik dat over gebruikde dirty dutch house lead geluid?

Was het maar zo simpel als en paar samples in fruity laden en een beat erachter gooien. Maar er zit veel in nu om en kwaliteit dance track te maken de productie standaard gaat steeds omhoog. Ik ga niet betalen voor en geluitje ik wil gewoon de basis weten om zo en lead te maken en dan kan ik er zelf me eigen twist op doen. Maar ik snap niet hoe je zo en geluitje gewoon kan sampelen? Dan kan je tog nooit je eigen melodie maken tenzij je en drooge sample van en one shot op C1 ofzo kan vinden?

heb je wel eens met een sampler gewerkt? je moet je sample inladen en dan de root aangeven.. bv door een A (440hz) ergens uit te trekken en dan de sample te tunen.. het spijt me dat ik dit zeg, maar dat is muziek met electronica 1-0-1... dat deed ik op mn 15e al met trackers

Laatst gewijzigd:
ik snap wel dat je weet wat sampling is, maar zoals iemand anders al zei, als je een serieus project moet "engineren" mag je er toch vanuit gaan dat je dat soort dingen allemaal zo doet... als het voor vrienden is maakt het niet uit natuurlijk..

ja precies.. sample gewoon een losse (lange) noot van een andere plaat in de break ofzo. Reason is wel een mooi programma om met samplers e.d. te leren werken. Alles zit erin en doordat je virtuele kabeltjes moet trekken leer je ook de verbanden tussen de devices.

de sampler is ook erg handig die daar inzit, die heb ik echt heel lang via rewire in cubase gebruikt als mn main sampler.

volgende stap is dan misschien nu record eraan hangen en je hebt in feite een complete DAW.. de beperkingen in het pakket zijn juist de kracht omdat het te overzien blijft.

het geluid is gewoon een soort toeter sound, die zou je met synthese kunnen maken, maar je kan er ook voor kiezen toeters te samplen of op internet te zoeken en dan de samples iets te bewerken. in de eerste instantie is dat handiger denk ik.

Laatst gewijzigd:
waarom probeer je het zelf niet als ik vragen mag?
Ik heb een stukje gemaakt om dit proberen na te maken en een ander persoon ook.
Inhoudelijk vraag je niets.
Mensen geven brass achtig aan en meer, doe daar dan wat mee.
Brass lijkt al aardig op die trompet, maar dan wat luchtiger.
Kun je zelf een stukje maken en kijken hoever je in de buurt komt?
Welke synths en dergelijke heb je tot je beschikking?
Heb zelf bijvoorbeeld Pro-53 (Prophet 5 VST), ben er zeker van dat het daarmee mogelijk is.
Dat achtergrond geluid door de 'trompet' heen (1e track) is in ieder geval de toonhoogte overnemen en met flink vibrato (modulatie) / glide. (soort pitch achtig)

ja ik ben bezig om te proberen hoe ik het moet maken de sample die eerder was gepost is inderdaad wat ik zoek heb geprobeerd en zaagje met wat lfo op de env maar kreeg het niet echt voor elkaar ik ben wel bezig maar het lukt net ff niet.

pro 53 heb ik ook maar weet niet hoe ik en blanke preset kan krijgen ervoor. zijn allemaal presets die er niet in de buurt komen. gebeurt vaak met softsynths ze zitten heelemaal vol met presets maar geen blanken.

ik ben en beetje met de sampling bezig geweest en het is volgens mij inderdaad de beste optie, echt makelijk ik wist niet dat samplers zo werkde ik dacht altijd dat je voor iedere note die je wil gebruiken precies die aparta sample nodig had....

dat is een soort omgekeerde waarheid :) samplers begonnen juist met 3 seconde opname tijd over je hele keyboard en nu zijn kontakt enzo zo uitgebreid dat je op elke toets apparte samples KUNT zetten :)

Ik gebruik ableton en heb gewoon en lange trompet note in de sampler gedaan weet niet welke note het is maar de sampler speelt precies mijn midi melodie en het klinkt goed :) dit heeft echt en niewe wereld voor mij ge opend.... haha

Een vraagje over de sampler van ableton als ik er een sample in doe wat moet ik als de root note zetten gewoon C of moet het hetzelfde zijn als wat de note is van de sample die ik erin heb gedaan?

je moet even een andere plugin op een ander spoor laden en dan allebei op monitor zetten zodat ze samen spelen als je een noot op je toetsenbord speelt. dan moet je gewoon een beetje met de pitch klooien tot ze dezelfde noot spelen..

Back