Virus C FX

Jack 'n Jill

Stamgast
Hi

Wie heeft goede ervaringen met de FX engine van de Virus C? Ik ben op zoek naar een goede FX processor met filters en stereo ingangen. Ooit had ik een Virus B en was zeer te spreken over de FX engine. Toch heb ik (helaas) de Virus B verkocht. Nu heb ik spijt, en eigenlijk alleen vanwege de FX. Om opnieuw een Virus te kopen alleen voor de FX vind ik zonde van het synth deel van de Virus. Ik heb alleen geen idee wat een goed alternatief is.

De setup die ik wil bouwen is bijvoorbeeld een Virus C, audio in gebruiken om daar drumkits doorheen te sturen, eenvoudige modules met drumkits bijvoorbeeld gestuurd door soft sequencer. De Virus maakt de beats lekker sappig en kan ze filteren op de Midi clock. Dit heb ik ooit gedaan met een RM1x als drummodule en als ik dat terug hoor krijg ik heimwee. Ondanks de vrij korreligge samples die de RM1x bevat maakte de Virus daar een heerlijk starke volle goed gefilterde met subtiele reverb overgoten beat van.

Mijn vraag is eigenlijk wat in deze setup een goed alternatief voor de Virus zou zijn?

Thanx y'all
JJ

Is het niet een beetje overdreven om een virus alleen om de fx te kopen?? Tja als je geld teveel hebt... Maar voor dat geld wat die virus kost heb je denk ik een veel betere effect processor (niet dat ik daar echt ervaring / verstand van heb)

Of een losse filterbank, sherman ofzo?

Ik denk dat je chorus reverb en dergelijke wel al hebt of niet?

idd een aparte filterbank zoals sherman of de mpc42 ofzo vanb akai die ook best lekker maar minder heftig (is dus maar net wat je wilt) en een aparte goede multieffect zou ik zeggen dan ben je met 1100 klaar is toch nog 600 minder dan de gemmidelde virus prijs en de effecten zijn dan beter dan die van de virus !

IK heb inmiddels al een aardige setup in gedachten. Het gaat mij er voornamelijk om dat ik live beats goed kan filteren, en effecten kan sturen. Met de Virus kreeg ik destijds een vreselijk goed resultaat ondanks dat destijds de drumgeluiden uit de RM1x kwamen. Ik luisterde laatst een oude track terug en ik viel van m'n stoel. Wat een heerlijk klinkend techno nummer was het. Ik zou het graag hier een keer posten omdat het een stijl is waar ik nu jaloers op ben. Hoe komt iedereen hier trouwens aan ruimte op het internet om daar mp3's te posten voor anderen om te luisteren?

De setup die ik nu in gedachten heb:

Voor het creeren van beats : Seq303 van Techno Toys (heerlijk om live mee te freaken)

Drums : Alesis DM Pro (misschien iets te acoustisch, zoek eigenlijk een alternatief, hoeft alleen maar veel drumsamples te bevatten)

FX : MPX 550 (hoewel ik eigenlijk iets zoek met 2 stereo ingangen, heb een Studio Quad4, klinkt niet best)

Filterbank : Electrix FilterFactory

Compressie : TC Electronic Tripple C

En voor het bouwen van een nummer : Cubase SX

Dus: Seq303 -> DM Pro -> FilterFactory -> MPX-550 -> Trippli C

ps : heeft iemand ruimte waar ik het een een mp3 kan posten als voorbeeld van wat ik bedoel?

Origineel geplaatst door krz
micromodular niks voor je?

Net verkocht. Was een geweldig apparaat. Vooral de sound. Deed er uiteindelijk niets anders mee dan af en toe de editor openen en een beetje klooien.

Sherman Filterbank is heel vet, maar mij iets te weird..

JJ

Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
ps : heeft iemand ruimte waar ik het een een mp3 kan posten als voorbeeld van wat ik bedoel?

www.wanadoo.nl daar kun je gewoon een gratis inbelaccoutn aanvragen. Je hoeft dan niet in te bellen maar krijgt wel 20mb webspace (zonder banners :okdan: ) en 2 emailadressen met een 20mb mailbox.

Back