hoe geluid van L kanaal dupliceren ?

benjaminb

Stamgast
Hey,

Ik heb hier een analogue systems, op mijn vca heb ik 1 OUT ... ik krijg dus enkel geluid links uit men speakers...

Is er een kabel om mijn mono L geluid te dupliceren naar R kanaal ?
heb is op thomann gekeken maar vind daar niets.

Heb ook wat MOTM modules en zelfde probleem... (6.35mm)

help is appreciated !

Als ik een mono jack in een uitgang steek heb ik dat signaal toch maar 1 keer ?

Neem aan dat je een stereo jack (2 zwarte 'ringen') gebruikt nu?

StereoJack.jpg

Probeer eens een mono jack (1 zwarte 'ring')

Jack.jpg

En dan op een monokanaal van je mixer.

als ik dat doe en ik steek men koptelefoon in op men mixer krijg ik enkel geluid links in men koptelefoon

ik heb geen panning functie op mijn zeer basic mixerke...

dus ik heb een andere oplossing nodig :-) via bekabeling, ik weet dat het mogelijk is... zoek enkel het type kabel

ik heb geen panning functie op mijn zeer basic mixerke...

Ehm... ik ken enkele mixer met mono inputs en een stereo output zonder panning. Dat maakt de hele mixer onbruikbaar. Welke mixer is het?

dus ik heb een andere oplossing nodig :-) via bekabeling, ik weet dat het mogelijk is... zoek enkel het type kabel

Als je echt op een mono input zit (wat je zegt) heb je geen Y-kabel nodig. Een Y-kabel is voor als je van mono naar stereo wilt.

kan je je signaal gewoon niet aftakken via een kabel van je Links kanaal vraag ik me af. wat als je nu je kabel die dient voor R vastsoldeert aan die van L ... zou je een verzwakking hebben of gaat dat perfect werken vraag ik me af.

ik heb 4 kanalen op mijn keyboard amp waar mini mixer ingebouwd zit met minieme functies...

alright meer moest ik niet weten bedankt allemaal voor de hulp.

uit jouw threads komt maar één ding naar boven : asap een mixertje kopen jongen !

enkel als je een studio hebt die puur op software werkt heb je misschien geen mixer nodig, maar als je een béétje hardware hebt, koop dan een mixer.
en , de méésten van ons zijn begonnen met behringer zenne, om te beginnen is dat echt niet slecht...

Zal idd mijn volgende aankoop worden, heb vroeger al wat met een yamaha 03D mogen spelen, was wel fancy. die 01V lijkt er precies wat op ;-)

Ik zou eigenlijk niet direct een 01V kopen zenne...'efkes een willekeurig kanaal naar de AUX sturen om in je sampler te sturen' daar heb je al rap 2-3 toetsen voor nodig + schuiven zetten
Op een analoog mengtafeltje is dat dus één draai aan de Snd knop van t juiste kanaal en that's it....

zal waarschijnlijk iets nemen dat ik in een 19" rack kan vijzen wegens plaatsgebrek.

Ik herinner me ook nog de handleiding van die O3D ... the yamaha bible ... ben meer een toetsenist dan geluidstechnieker op dat vlak... dus zal idd iets nemen dat simpel te bedienen is.
Het studiowerk laat ik over aan de professionals, we maken in onze home studio het kladwerk zeg maar ;-)

er bestaan 'line mixers' van 1 tot 3 rack units hoog als je plaats wil besparen

maar let er op dat je een AUX erop hebt dan zodat je kan bereiken wat je wil (eender welke 'bron' naar je sampler sturen

hier kan dat mee, en je bent er met nog geen 150 euro vanaf en 1 unit hoog (heb hem ooit gehad , superhandig)

http://www.thomann.de/nl/mobile_prod.html?ar=163892

en dat er misschien een béétje meer ruis dan hetzelfde maar dan 5 maal duurder in zit, neem je'r maar bij, lijkt me in het Triphopgenre trouwens handig meegenomen

Back