csq sequencer

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
iedereen vast wel gezien ,de CSQ sequencer voor 100eu
is dit nou een sequencer die je programeert en dan sync laat lopen met bv din-sync/303/606 sync box or whatever
iemand hier enige info over
want dan lijken mij die sync2 meerdere cv out functie wel ok
pict =) :confused:

Attachments

• csq roland seq.jpg
    csq roland seq.jpg
    20,6 KB · Bekeken: 113
Nee, het is een recorder die CV en Gate signalen op kan nemen en afspelen. Je hangt er een synth met CV/Gate in- en uitgang aan, drukt op Record op de sequencer, speelt een melodietje op je synth en daarna druk je op Play op de sequencer en je hoort het melodietje weer terug. That's it. :D

waar staat ie dan? kan 'm niet vinden. Dit was m'n eerste sequencer! destijds geruild voor SH-101, maar zou 'm graag weer terug willen....

Oh ja? En wil je hem kwijt of zo? Stuur een berichtje... Hoe dan ook: wat ik leuk vond aan die csq100 is als je 'm effe uit en dan weer aan zet, dan zit er een random sequensje in...

csq

csq

na zoals ik t begrijp ,
gaat t voor mij niet op!!!
je hebt un keyboard nodig dat cv uit stuurt ???
letop ,...ik heb dus een pro one ,met de bekende j-wire kapotte toetsen ,...!een topper ,pfffff
en een teisco zonder toetsen ,ook jammer !
en een dual moog prod. met ,...cv zonder toetsen en een arp avatar
dus ook weer zonder toetsen
of kun je ook een cv /gate touwtje in de csq stoppen en een sequence via je pc 2 midi/cv
insturen naar de csq ,opnemen en dan weer later afspelen
of is dit onlogisch
ziet dat ding er alleen leuk uit ???,reactioni please
thnx ron

nog maars inkoppen deze de csq kunje in spelen via cv gate roland style + gate en 5 volt per oct
leuk en weer afspelen maar is dit dan de master clock,.../
of moet ik de csq weer syncen met een tr606 die er aan komt ...
kan ff nie soo veel info vinden

ik heb ook nog dr55 me met csq in gang
waarschijnlijk gate / cv uitnaar een synthje en de csq out minijack / nar de csq op de dr55 minijack in ,..toch?
shop dit draadje

csq 100

csq 100

oja en wat mag zo,n dingetje opberngen [tis een toevoegin aan je zonder pc opgestelde studio]

maar waarde 30.-ofso

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Nee, het is een recorder die CV en Gate signalen op kan nemen en afspelen

Dan snap ik die term: "digital sequencer" die er erop staat, niet... :confused:

geachte willem wever

geachte willem wever

digitaal [klein mb tje chipie init..]
die cv signalen omzet naar data en weer van data uitstuurt als cv en gate
en coverter met opslag

eigenlijk leekt me intressant maar ik ging lezen en de csq 600 is veel intressanter voor zonder midi iets spelen ,..meer tracks en progammability
was 24 eu ebay ging net weg voor 80+ ofso
laamaar dan

Ik heb lange tijd een CSQ100 en CSQ600 gehad (de 100 heb ik nooit gebruikt). Het grootste verschil tussen de twee is buiten het aantal noten en sporen de mogelijkheid tot DIN SYNC bij de CSQ600 (de 100 heeft dit niet). Ik heb in het verleden bv de SYNC OUT van de 600 naar de SYNC IN van een MSQ100 (kleinere broer van de MSQ700) geleid. De MIDI OUT van die MSQ100 liet ik dan de MIDI-keten aansturen. Op dit manier deed de CSQ600 dienst als master en een MSQ100 als SYNC-to-MIDI convertor.

De CSQ-serie sequencers is eigenlijk heel inspirerend. Je kan op 4 kanalen sequences zetten (bij de 600). Als je op PLAY drukt, kan je via je aansturend keyboard naar hartelust transponeren (à la Waldorf Q). Ik heb vorig jaar mijn 100 verkocht voor 75 EUR dacht ik en een jaar daarvoor is de 600 samen met een Roland system 100/101 omgeruild tegen een E6400 met alle uitbreidingen. Marktwaarde zal nog ergens tussen 80 en 100 EUR liggen.

:doei:

Back