PROPHET 5

Status
Please reply by conversation.
Had ze maar nooit weggedaan?

Zeg dat. Sla mezelf dagelijks voor de kop dat ik nu spullen terugkoop voor het 4 of 5 voudige waarvoor ik ze in m'n studententijd heb verkocht!:stupid

(je bent overigens nog excuses verschuldigd aan mn Prophet VS, is sinds je vorige reactie ontroostbaar en out of tune!) :dubbel:

Sorry hoor, wou je niet beledigen!
Was de Prophet VS en de Max natuurlijk niet vergeten.
Ik vond het hier alleen niet relevant op te melden, omdat hij qua opbouw toch een geheel andere synth is dan de P-5, (hybride) digitale oscillators i.p.v. analoog.
Ken de Prophet VS niet persoonlijk, weet van horen dat het een goede synth is, viste die niet in de zelfde vijver als de Ensoniq ESQ 1?
De Max kun je qua design vergelijken met de Moog Source.

dat is erg leuk dat jij dat kan.
weet zelf weinig van de max, die vraag zoeken we op

( uit 2 voor 12, sunny pedall 2009)

Heet dat niet Google wijsheid, tegenwoordig?

Tja, lastig hoe dat tegenwoordig heet. Maar excuses zijn aangeboden voor de VS, dus zie ik veel door de vingers (alsof ik er toe doe trouwens)! Overigens viste denk ik de VS met niemand in dezelfde vijver, dat is nu juist voor het post analoge tijdperk van toen (de overgang) zo bijzonder aan het instrument of groter nog de stap die SCI durfde te zetten (en daarmee hun bedrijf feitelijk om zeep hielp). Althans, zo ging toen het gerucht (was toen nog geen Google). En wat de Max betreft..... tja, wat moet ik van die vergelijking zeggen? Zelfde opmerking; luister eerst naar ze en speel er op, voordat je gaat vergelijken en oordelen over ic-tjes, chipjes, schakelingen en interne structuur. Dingen zijn primair gemaakt voor muzikanten en genieters, niet voor techneuten! Zonder iemand te willen beledigen! Kijk naar de VS; technisch fantastisch, maar muzikanten vertrouwden m niet en dus werd het een flop en daarmee einde SCI.
Sorry Analogica, heb niets tegen je, maar in elke reactie (ooik andere threads) komt het soldeertin me om de oren gevlogen terwijl de discussie dikwijls smaak gebaseerd is! Maar misschien zit ik er wel helemaal naast (zal wel).
Nu zit ik nog met een bedroefde Pro-One en Prophet 600! :frons:

Ik heb nu een tweede rev 3.2 omdat ik spijt had dat ik de eerste heb weggedaan.
Deze heeft problemen met tuning. De eerste was echt geweldig en met midi.
heb nooit een een rev 2 gehad of bespeeld. Deze wordt geroemd vanwege zijn 'organische' sound. Ik heb nog nooit een synth gehoord die zulke organische geluiden kon maken als mijn rev 3.x. Met andere woorden van een rev 3.x kun je heel gelukkig worden.

Ik bedoelde met het ''design'' het uiterlijk en niet in technische zin :eureka: wijsneus. Wat betreft de Pro-One, daar heb ik er ook een aantal van gehad, niks mis mee, maar kan niet tippen aan de Syrinx waar ik hem uiteindelijk voor heb verkocht.

Ik bedoelde met het ''design'' het uiterlijk en niet in technische zin :eureka: wijsneus. Wat betreft de Pro-One, daar heb ik er ook een aantal van gehad, niks mis mee, maar kan niet tippen aan de Syrinx waar ik hem uiteindelijk voor heb verkocht.

Uhhh, ben wellicht een rare wijsneus! Maar ik bedoel het oprecht! Wat is dat toch met die eeuwige Syrinx??
Verder een tip; lees je vorige reacties even achter elkaar, dan snap je mijn verbazing. Je zegt stuk hiervoor dat niets bijzonders van SCI afkomt op de P5 na. Nu is er toch weer goeds over Pro-One en VS etc etc... 8>
Begrijp jij het nog?? En over design; kijk nog eens goed naar beide apparaten zou ik zeggen (evt google):?

Wat is dat toch met die eeuwige Syrinx??
die was roze !, maar verder hebben we het er niet meer over ( roze..)

En pro one is een één stemmige P-5, dus daar is niets mis mee.
En met wijsneus bedoelde ik niet jou, maar Hanz.
Ik vond de Max en Source wel wat van elkaar weg hebben.

Hoe precies, je bedoelt dat ze allebei witte en zwarte toetsen hebben?
Wat een geneuzel...

Hoe precies, je bedoelt dat ze allebei witte en zwarte toetsen hebben?
Wat een geneuzel...

Los van het feit of analogica wel of geen eikel is, is de bediening van een source met één knop wel een beetje te vergelijken met die van een Max.....

En pro one is een één stemmige P-5, dus daar is niets mis mee.
En met wijsneus bedoelde ik niet jou, maar Hanz.
Ik vond de Max en Source wel wat van elkaar weg hebben.

Allright! Vond het wel een mooi compliment! Ik zie dat er in andere threads (MK....) ook aan deze discussie gerelateerd wordt. Gaat me allemaal te ver, wellicht eens een aparte thread opzetten over techniek/techneuten vs. smaak/muzikanten mbt wat wel of niet een "goede" synth is?! :eureka:
Komt nooit een echt antwoord uit, bestaat natuurlijk ook niet, maar kan wel de meningen kleuren waardoor deze topic starter wellicht wat hem betreft kaf van koren kan scheiden.
En wat de Max betreft; ja, als je het zo bedoelt dan heb je een punt! 8o)
Maak er een mooie Kerst van, met veel toetsen en synthese :mexico:

Los van het feit of analogica wel of geen eikel is, is de bediening van een source met één knop wel een beetje te vergelijken met die van een Max.....

Een Source bedien je niet met één knop, maar met membraamtoetsen als parameterkeuze en één alphadial voor de waarde. Een Max heeft een ruim aantal 'echte' drukknoppen, waaronder een numeriek pad vioor het instellen van waarden. De enige draaiknop is voor master volume.
Optisch is de Source een blauw/oranje/geel/aluminium bak met houten zijkantjes en 2.5 octaaf toetsen, en de Max een zwart/wit/rood/grijze bak met 4 octaaf toetsen en zonder hout.
Dat de 2 apparaten qua specificaties meer verschillen dan overeenkomsten hebben, moge duidelijk zijn voor iedereen die er het geringste verstand van heeft (en daarvoor hoef je dus geen Google-gebaseerde componentneuker te zijn); noem daar maar even het verschil tussen de Source (een monofone, discrete, synthesizer met cv/gate interface) en de Max (een polyfone, chip-based, multitimbrale synth met MIDI). :z

ah, zo..juist
nou zo wordt max wel wat duidelijker voor mij. de source kon ik al enigszins.

Status
Please reply by conversation.
Back