[Soulful Blues] What's the meaning of love

Jaro

Domestic Habitat Prod.
Beste Forumgenoten,

Mijn 2e track op Synthforum. Het liedje is Soulful Blues met een tekst die eigenlijk nergens op slaat maar goed in welk liedje wel toch ... :D
Productietijd 1 brakke dag

Gemaakt met:

- Cubase SX3
- Washburn akoestische gitaar
- Squier electrische gitaar
- Behringer B-1 Mic
- Zoom R16 Recorder

Enige feedback op mijn track zou ik heel erg op prijs stellen.
Thanks in advance...

Jaro

www.myspace.com/jaromir1

P.s. Nodig me gerust uit voor jullie myspace lijkt me leuk....

Ok hier een reactie.

Ik denk dat je weinig reactie krijgt, omdat het hier een synthforum betreft en jij geen synth's gebruikt, maar volledig akoestisch gaat. Daar is niets mee mis, integendeel, maar je doelgroep ligt dan waarschijnlijk minder in de deze forumleden.

Het nummer zelf vind ik wel relaxed, maar ik wordt wat nerveus van de erg prominent aanwezige bijgeluiden van de akoestische gitaar. (het over de snaar heenwrijven met als resultaat dat piepende geluid, ik weet niet wat de naam daarvoor is). Ik vind het mooi als dat af en toe gebeurd, maar het gaat me nu storen in de loop van het nummer, waardoor ik meer let op dat geluid dan op het nummer zelf.

Paul

Overigens gaan wel heel veel leidjes echt ergens over. Dus ik denk dat je iets teveel genereliseerd door te stellen dat in vrijwel alle nummers de tekst nergens op slaat. (maar dit terzijde)

Paul dank je voor je reactie,

Ik maak vrij uiteenlopende soort nummers, de ene keer volledig electronisch met Synth's en de hele mik mak, de andere keer met gitaar, tis maar net hoe m'n pet staat. In dit nummer heb ik wel VSTi's gebruik en dus electronisch geluid gebruik in m'n productie. Voor de bassline gebruik ik nml. Broomstick bass. Het bijgeluid (overpakken van de akkoorden) krijg je d'r idd gratis bij je akoestisch gitaar en als je goed luistert naar liedjes die ook b.v. op de radio zijn kan je horen dat dat daar ook inzit.

Echter je opmerking over dat veel liedjes wel ergens over gaan weet ik zelf ook wel natuurlijk maar omdat ik dit in 1 dag in elkaar hebt gezet zijn het geen hele diepgaande teksten dat probeer ik er meer mee te zeggen.

Jaro,

Uiteraard hoor ik het overpakken van de akkoorden ook bij andere nummers. Dat vind ik ook absoluut niet erg. Sterker nog het is best mooi, maar ik hoor het in dit nummer zo vaak dat het me gaat opvallen. En dat is maar de vraag of je dat wilt bereiken bij de luisteraar.

Laat ik overigens duidelijk zijn dat ik helemaal niets tegen akoestische nummers heb. Ik vind dit zelfs de basis van de muziek. Akoestisch een goed nummer brengen staat voor mij zelfs op een hoger nivo dan met allerelei elctronische poespas erbij. Een stem met een gitaar of een stem met piano blijf ik bijzonder mooi vinden. De muzikant die met dergelijke pure begeleiding overeind blijft is de ware muzikant.

Ik kan het niet en zou het graag willen en daarom alleen al ben ik jaloers op je!

Paul

Back